Förväntat mig mer...

Vet att flera av er fantastiska läsare undrar hur det gick när jag var till mammas neurolog på Akademiska sjukhuset i Uppsala i onsdags. Och jag lovade ju att ni skulle få veta.


\n
\nGrejen är den att jag inte riktigt vet vad jag tänker om det besöket...
\n
\nMamma och jag sitter inne hos neurologen. Vi känner att hen är stressad och inte lyssnar klart på våra svar på hens frågor. Svävar vi ut det minsta lilla för att berätta något som kan ha betydelse så blir vi snabbt avsnoppade. Konkreta korta svar är det som önskas och det enda som det finns tid till.
\n
\nVad gäller mamma så får vi i stort sätt inte veta något nytt alls.
\n
\nI mitt fall är det framförallt behandling av symtom (smärtan/huvudvärken) i form av ytterliggare medicinering som neurologen intresserar sig av. Dock håller hen även med om att träningen och den antiinflammatoriska kosten bidrar otroligt mycket till min förbättrade hälsa under det senaste året. Ny daglig medicin ska sättas in för att jag ska kunna bli helt symtomfri i vardagen, eventuellt i kombination med Saroten som jag nu äter.
\n
\nInnan neurologen får chansen att avsluta mötet så hinner jag fråga om vad för diagnos som hen kan tänka sig att jag lider av. Jag berättar att min neurolog i Norrköping satt diagnosen Spänningshuvudvärk som min huvuddiagnos. Mammas neurolog säger att med mina skov med sådan skarp smärta så stämmer inte diagnosen Spänningshuvudvärk riktigt in. Hen tänker snarare att det kan röra sig om en annorlunda form av kronisk migrän eller, som jag föreslår, Hortons. Hen säger att hen ska skriva till min neurolog i Norrköping att det ska stå i min journal att jag har rätt att få åka in till akuten vid skov och testa sådan syrgas som en får som smärtlindring vid Hortons. Hen skulle även fundera över om mina järndepåtömningar kan ha något med min diagnos att göra, då de allmänna läkarna inte kan finna någon förklaring till att mina järndepåer tömms så snabbt.


\n
\nTror att jag ändå känner mig lite besviken över detta besök. Hade nog förväntat mig något mer... Vad vet jag inte riktigt.

Vad tänker du? Hit me with you thoughts!!

Kramar från lilla mig ❤


2 kommentarer publicerat i Allmänt, Blommor, Hälsa, inredning, sjukdom;
Taggar: Diagnosutredning, Hortons, Kronisk migrän, Mårbacka pelargon, domningar, extrem huvudvärk, inrednings inspiration, järnbrist, kronisk huvudvärk, lantlig inredning, nervsmärta, neurolog, neurologisksjukdom, orkeslöshet, shabby chic, skov, yrsel
#1 - - Anonym:

Tråkigt att neurologer inte hade så mycket tid, när ni lagt mycket av eran. Dock bra att neurologer skriver till er neurolog och bra att det testas ny medicin, allt för att komma närmare en diagnos./ Mikaela

Svar: Kramar
Sandra Vulkan

#2 - - Mamma ❤:

Kramar ❤

Svar:
Sandra Vulkan