I skolbänken...

Igår packade Engla, Örjan och jag in oss i bilen och åkte in till storstan (Norrköping alltså) redan vid 8.30. Detta för att under fyra timmar sitta i "skolbänken" på en trafikskola. Handledarutbildningen gav mig så många flashbacks från teorilektionerna 1994. 



Tycker absolut att den gav kött på benen inför kommande övningskörningstillfällen med Adam, Engla och om några år även Tindra. Lätt för oss vana bilförare att ta vissa inlärda och för oss självklara beteenden och handlingar i trafiken förgivna. Tror helt klart att jag nu kommer att bli en betydligt bättre handledare åt mina kära barn.


Min gårdag började med att både jag och Örjan vaknade vid sju utan väckning och trots att det var lördag. Visst, jag brukar att vakna senast halv åtta men inte Örjan, så det var lite extra mysigt. Levande ljus och kaffe/te blev en perfekt start på dagen. 

Vi avslutade dagen nästan exakt samma sätt, fast Örjan bytte ut kaffet mot lite vin och vi tände en brasa som värmde upp hela huset ordentligt. "Så mycket bättre" med underbara Linnea Henriksson och hennes tolkning av "Den stora dagen" igår fick mig att gråta. Så vackert! Letade upp den på nätet och såg/lyssnade på den ytterligare fyra gånger och jag grät lika mycket varje gång. Om någon av er missade den så ligger sen uppe på min Facebooksida till förfogande.

Kramar till er alla!!!! ❤⬇️


En kommentar publicerat i Allmänt, Livet på gården;
Taggar: Den stora dagen, Linnea Henriksson, Så mycket bättre, handledarutbildning, livet på gården, trafikskola, uppfräschning av bilkörningskunskaper, övningskörning
#1 - - Anonym:

Ja, den låten var superfin och extra fin blev den i Öja kyrka tycker jag❤/ Mikaela

Svar: Ja kyrkan gjorde ju såklart sitt till det hela ❤
Sandra Vulkan