Shopping i nytt ljus & Desperat försök till sömn...

Sov som längst 30 minuter i sträck pga den hemska elaka hostan natten till igår. Tror aldrig att jag någonsin tidigare hostat så här mycket och intensivt. Möjligen när jag hade den så kallade svininfluensan för många år sedan. Om jag ska försöka att se ljust på detta och leta efter någon positiv aspekt så är det att mina magmuskler visade sig i full aktion igår morse, väl tränade under sen gångna natten.

Tyvärr så kände jag av sömnbristens och trycket från hostans påverkan på min huvudvärk. Varje gång som jag hostar känns det som att hjärnan ska sprängas, på riktigt. Så jag stoppade i mig en Panocod, hostmedicin och en zyx och gav mig av till jobbet tillsammans med min privatchaufför. Idioti? Kanske det. Men ingen feber och smärtfri i halsen fick mig att låta längtan styra. 

Det gick hyfsat bra på jobbet, få barn och fina kollegor plus att jag slutade tidigt var nog orsaken till det. 

Eftersom jag ändå inte kunde ta mig hem innan Örjan slutade så passade jag på att ta mig lite egentid med lugn och harmonisk shopping helt utan stress. Jag tog bussen till Ingelsta och besökte bl.a en butik som hade konkursutförsäljning av sina varor, efter tips från en kollega. Jag fyndade en söt svart klänning och två stickade tjocktröjor. Fortsatte sedan att fynda på en outlet där jag hittade nya inneskor till jobbet i "min" rosa nyans, både fina och väldigt sköna. Passade även på att besöka matvaruaffären och handlade allt till helgen. Skönt att ha sånt avklarat redan innan Örjan slutar. Jag satt sedan 45 minuter på en stol i förbutiken och bara var. Åt lite naturgodis (ja jag vet att de innehåller nästan lika mycket socker som vanligt godis, men jag köpte bara 10 bitar) och tittade på folket som rörde sig omkring mig. Ett litet bråk uppstod vid toaletterna mellan två kvinnor och polisen tillkallades. I övrigt så var det inte mycket som hände.







Satt och funderade på att shopping har fått en ny betydelse för mig sedan vi flyttade ut till skärgården. Det blir väldigt sällan så att vi åker för att shoppa som vi kunde göra titt som tätt tidigare. Igår kändes det nästan lite festligt att strosa omkring i olika butiker utan några speciella planer. Jag njöt verkligen av det på ett nytt sätt. Förutom när hostattackerna anföll mig...

Innan läggdags höll hostan på att bryta ner mig. Smärtan i huvudet vid varje hostattack var extrem. Jag hade lätt kunnat banka huvudet i bordet om jag inte insett att det inte skulle göra något bättre. Tårarna sprutade av smärta och ilska. Vid 22-tiden gav jag upp och bäddade ner mig. Denna gång testade jag att sitta i gungstolen med benen i sängen. Sittande ställning är ju faktiskt att föredra vid hosta och även om jag bäddar med mängder med kuddar i sängen så faller jag lätt ner till liggande efter en stund. Så detta blev ett desperat försök till fler sömntimmar.


Klicka gärna på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke så blir jag gladare... ❤⬇️ Tack snälla du!

#1 - - Anonym:

Usch, hosta på natten är inget vidare❤Fina saker du köpte😀/ Mikaela

Svar: Tack! 😍❤ Kramar
Sandra Vulkan