Svullen hals ställer till problem...

Efter ytterst få timmars sömn pallrade jag mig upp ur sängen när mitt alarm ringde igår morse. Halsen smärtade inte riktigt lika mycket som under kvällen och natten. Men tröttheten var enorm efter att ha halvsuttit i sängen och sovit på grund av att halsen svullnade igen för mycket och den bedövade tungan (efter en dubbeldos med zyx) la sig som ett lock bak i svaljet när jag låg ner. Jo jag vet att en bara får äta en zyx på x antal timmar, men jag tyckte inte att den första hjälpte alls...

Eftersom jag är envis som en åsna och inte vill vara hemma mer från jobbet nu så kämpade jag mig iväg. Hade aldrig orkar köra själv så det är tur att jag åker med Örjan på morgnarna, för annars hade jag inte tagit mig in till storstan. Med Ipren och zyx (maxdos) i kroppen lyckades jag hyfsat med min arbetsdag, som för övrigt var veckans kortaste (5.5 timmar).  
Hostan som i förrgår var nästintill obefintligt tilltog under eftermiddagen, för att mot kvällen bli väldigt jobbig och ansträngd.
Märkligt dock att min huvudvärk håller sig riktigt låg. Ett mycket gott tecken!

Det var otroligt skönt iallafall att hemma krypa ner i soffan under en skön filt, med en sprakande brasa i kaminen, en stor skål veganglass som lindring för den smärtande halsen och serien "Bron" på tv-skärmen...



Ett litet hjärtklick uppskattas verkligen... ❤⬇️ Tack gulliga du!

#1 - - Anonym:

Krya på dig❤/ Mikaela

Svar:
Sandra Vulkan

#2 - - Mamma ❤:

Ojojoj. Du måste kolla din hals!!! Krya på dig. Kram 💕 💕

Svar: Halsen bättre! Men hostan... 🤒
Sandra Vulkan