Ett leende av tacksamhet... ❤

Oj vilken lyckad kväll det blev igår!! Fina, kloka och härliga vänner som berikar våra liv på besök. Vet inte riktigt varför "Oj" då jag egentligen inte är ett dugg förvånad över att det blev så bra. Jag visste ju redan från början att Anki och Anders tillsammans med Sandra, Simon och lilla Alice skulle bli den perfekta mixen för en enormt trevlig kväll.

Ända sedan igår morse var det full aktivitet här hemma. Örjan och jag förberedde klart inför rörmokarens jobb i det blivande badrummet, städade, bäddade åt småbarnsfamiljen som skulle övernatta, planerade ny hästhage tillsammans med grannen, fick en snabb påhälsning av bonden som äger de rådjursögda tjurarna i hagen bredvid oss och förberedde gårdagskvällens middag. Engla mockade hästhagar och städade köket i röda huset. Jag hann även med ett kort träningspass på ett nytt träningsredskap som jag kommer att skriva mer om imorgon eller på tisdag, det nya samarbetet som jag nämnt tidigare...

Våra gäster dök upp ca 17.30 och vi började med en husesyn och lite gott dricka i soffan innan middagen serverades. Grillade kycklingfiléer, smashad rostad potatis, bearnaisesås och sallad blev det. Sååå himla gott!! Kan varmt rekommendera detta. Till efterrätt bjöd jag på min smarriga och nyttiga kladdkaka, gjord på svarta bönor och dadlar mm serverad med passionsfrukt och frysta hallon. Passionsfrukt och frysta hallon till den som inte äter bakverk. Och äppelpaj med Propud vaniljsås till de två som inte tål dadlar.







Efter middagen bjöd Örjan och Anders på sång och gitarrspel och Alice dansade tills hon stupade. Och så pratade vi massor och allt möjligt i timmar. Jag gick och la mig med ett stort leende av tacksamhet på mina läppar... Tack alla inblandade för att ni finns i mitt liv!!! 





#1 - - Anonym:

Härligt det låter😀Hälsa😍/ Mikaela