Overklig natt...

"Mamma, mamma polisen är utanför!" 

Tindras panik i rösten väcker mig. Örjan skyndar sig ner för trappan och bort till ytterdörren. Själv tar jag på mig min morgonrock och går bort till fönstret och tittar ut. Utanför står en polis och vinkar till mig. Polisbilen står parkerad på gårdsplanen. Hundarna skäller. Jag kämpar mig ner och går ut till Örjan och de två poliserna. "Farsan är död." Säger Örjan när han vänder sig mot mig. "Han har hittats hemma."

Det var egentligen inte helt oväntat då han åkt ut och in från sjukhuset flera gånger den senaste tiden. Dock så mådde han bättre och lät riktigt pigg under helgen. 

Det kändes så overkligt det hela. Att polisen knackar på mitt i natten och meddelar en bortgång. Det är ju sånt som bara händer på film... Hoppas verkligen inte att jag någonsin behöver vara med om det igen.

Jag blev yrslig när jag stod där ute, så jag vände bara och gick in och på mig i Tindras säng innan jag skulle svimma. Huvudet pulserade och smärtade kraftigt. Jag kramade om Tindra och lugnade henne innan jag tog mig upp till sängen igen. Örjan kom strax efteråt och på sig bredvid mig och jag höll om honom tills jag somnade igen. 

Dödsorsaken är ännu inte helt fastställd. Men hans hälsa verkar vara den mest troliga orsaken i nuläget.



Mitt hälsotillstånd? Bättre än svärfars iallafall... Men det är inte bra, ett ordentligt skov som tvingade mig till att mest ligga i soffan eller sängen. Yrslig och illamående, men värst är smärtan i huvudet. 

Igår kväll kom Örjans storebror Dennis och hans sambo Maria hem till oss med middag. Extra skönt att få prata och umgås med nära och kära under dessa omständigheter. Mycket att tänka på nu och dessutom orka planera inför begravning och allt som hör till...


Omtanke visar du just nu bäst genom att klicka på hjärtat här nedan ❤⬇️ Tack



2 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, sjukdom;
Taggar: dödsfall, extrem huvudvärk, illamående, kronisk huvudvärk, orkeslöshet, påhälsning av polisen, skov, smärta, svärfar, trötthet, vila i frid, yrsel
#1 - - Anonym:

Tänker på er❤❤❤/ Mikaela

Svar: ❤ Tack för din omtanke! ❤
Sandra Vulkan

#2 - - Mamma ❤:

Hoppas verkligen att ni har haft en lugnare natt än igår. Kram till er alla ❤❤❤🐕🐕❤❤🐎🐎🐈🐈

Svar: Vi har iaf inte blivit väckta.. Kramar ❤❤
Sandra Vulkan