Saknad & oro inför framtiden...

Mina senaste dagar har varit tuffa, både gällande mitt skov och förlusten av min svärfar. Många tankar och oro kring livets oundvikliga slut. Vi ska alla någon gång lämna jordelivet, det är det enda som vi vet med säkerhet. Men hur, när och varför är vi oftast ovetandes om...

Jag är inte rädd för döden, när det gäller min egen död. Men jag är livrädd för att förlora dem som står mig nära. För Örjan och jag har förlorat väldigt många under våra 12 år tillsammans, och några även innan. Nu har vi inte många kvar i generationen före vår. Mina föräldrar, och några mostrar/fastrar/farbröder som vi inte har så mycket/ingen kontakt , sedan är det tomt. Alla våra mor- och farföräldrar är borta och Örjan har numera inga föräldrar kvar. Det känns så sorgligt att tänka på det. Många tårar har rullat ner för mina kinder. Saknaden av dem vi förlorat är så stor. Tycker att det går alldeles för fort. Tätheten mellan alla dessa dödsfall känns inte rätt. Tio släktingar, och några vänner, under dessa 12 år. Alltså mer än en person per år i snitt. Så får det inte fortsätta! Nu är det hög tid att dra i nödbromsen...

Önskar att alla fyllde i det Vita arkivet, med önskemål kring begravning och annat viktigt som kan vara bra att veta. För plötsligt står närmast anhörig där utan att veta hur den avlidne ville ha det. Då är det försent för att fråga... Kremering eller jordfästning? Kyrka eller kapell? Önskemål av psalmer eller låtar? Plats att "ligga" på oavsett minneslund eller grav? Hur ska vi kunna veta detta om en aldrig pratar om döden eller en inte har skrivit ner sina önskemål? 




Denna ljuvliga bild tog Örjan i tisdags (dagen efter det nattliga beskedet om hans fars bortgång) i en av våra rabatter. Rosor som växer trots det kalla och blåsiga höstvädret. De ger mig hopp och glädje mitt i allt elände...


Påminner om det lilla hjärtklicket här nedan om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke ❤⬇️ Tack snälla!!




3 kommentarer publicerat i Allmänt, Blommor, Hälsa, sjukdom;
Taggar: Kronisk huvudvärk, blommar i höstvädret, blommor, dödsfall, extrem huvudvärk, nervsmärta, neurologisk sjukdom, oro, röda rosor, saknad, skov, smärta, sorg, växtkraft
#1 - - Anonym:

❤/ Mikaela

#2 - - Mamma ❤:

Fint med rosen. Kanske ett "tecken". ❤. Kram till er alla. ❤❤❤🐎🐎❤❤🐕🐕🐈🐈

#3 - - Sandra L :

Massor med kärlek och många varma kramar till er alla🌹