Sämre igen...

Tack för era tips om artbestämning av våra äpplen! Är dock inte helt säker på att det är Aroma, den som flest av er har föreslagit. Stämmer inte riktigt med släpet eller formen. Laddade ner äppelappen och fått från 12 olika arter som förslag. Men är ändå osäker när jag läser om dem. Jag får nog ta dem till en pomolog som är expert på detta...

Kände mig ovanligt trött igår när jag vaknade trots att jag sov längre än jag gjort på månader. Då solen sken bestämde jag mig ändå för att ta en lugn höstpromenad. Efter bara en liten stund tog orken slut helt och jag fick surt lov att vända hemåt. Halsen smärtade mer än i lördags och den var redigt svullen. Satte mig i gruset ute och rensade lite små grästuvor som redan letat sig upp sedan jag rensade sist, med en kopp te med honung i min ena hand. När solen gick i moln tog jag mig in och lagade mig en portion havregrynsgröt som var snäll mot halsen. Trodde att jag var på väg att bli frisk men nu känns det snarare tvärtom. Var jag för snabb med att "anstränga" mig i lördags? Tog det ju lugnt även om jag inte aktivt vilade så mycket. Trodde att jag redan vilat mig tillräckligt frisk...



Jobbet på gården fortsatte utan m7n hjälp. Örjan jobbade vidare med vårt blivande badrum och rörmokaren var förbi och tittade på vad som behövdes göras vartefter. Det spindelnätsliknande rörsystemet har jag ju redan berättat om och det blir bara värre och värre känns det som. Men blir otroligt skönt sen när allt är klart, att veta att allt är nytt och bra gjort. Längtar dock otroligt mycket efter att få sänka mig ner i ett varmt bad...

Engla och Tindra kom hem från sina kompisar med en Närtrafiktaxi, vilket gjorde hästarna väldigt glada då de förstod att de skulle få bli ridna. 



Till kvällen tände vi en brasa och kvällsfikade framför en film. Formligen ÄLSKAR möjligheten att varje dag kunna njuta av det sprakande ljudet av veden som sakta brinner upp och värmen från elden som sprider sig i rummet. Även det milda ljusskenet som bjuder på en behaglig atmosfär. 
#1 - - Heidi Käpynen:

Mysigt med brasa😍Krya på dig❤/ Mikaela