Sköna promenader, ny beteshage & hundgård...

Jag promenerar längs gatorna i Norrköping. Gryningsljuset växer sig starkare för varje kvarter jag passerar. Höstlöven glada färger gör mig lite på lite extra gott humör. Med en Åsa Hellberg bok i mina öron försvinner jag bort i fantasins underbara värld. Jag tänker inte, bara är och låter benen styra mig. 

Uppskattar stadens trottoarer och gångbanor betydligt mer nu än innan vi flyttade ut till skärgården/landet. Nu är det trevligt att gå omkring bland hyreshus och villor, att se in genom fönster till kök som tänds upp lite här och var. Jag upptäcker ständigt nya gångvägar och nya byggnationer i områden som jag aldrig tidigare besökt. Jag tog mig även en längre promenad efter jobbet igår istället för att träna på gymmet. Kände att det är bäst att passa på medan vädret tillåter.

Vilket alldeles ljuvligt väder vi har och har haft de senaste dagarna och i helgen! Vi fick dessutom en hel del gjort då pappa och Adam var hemma också. 


\nEn hundgård till våra två små hundar med en egen ombonad liten tillhörande bod, där de kan vara på dagarna är klar. Engla och Tindra fixade med mysiga filtar och tavlor på väggarna. 



Dessutom fick hästarna flytta till en ny fin hage med två betesfält och en mindre skog i ojämn terräng. Betet i våra egna hagar är nu slut och vi har fått stödfodra hästarna med vårt vinterfoder den senaste veckan. Men nu går de alltså i en hage som grannens får gått lite i under hösten, men betet har varit för högt för fåren och lammen på dessa två betesfält. I söndags satte vi upp ett stängsel för att dela av hagen från en vall som hästarna inte får beträda. Hästarna ser nu så pigga och glada ut igen där de vadar fram i det höga gräset. Vilket känns som en otrolig lättnad! Underbart med så gulliga grannar!







Du får gärna klicka på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg och/eller lämna en kommentar ❤⬇️ Tack snälla!!

#1 - - Anonym:

Ja, det är vackert med både stad och land, men på olika vis😍/ Mikaela

Svar:
Sandra Vulkan