Balsam för själen & hälsan...

Åh vad jag längtar efter helg! Och nu är det nära. Tror aldrig att jag längtat så här mycket efter att gå spendera hela dagar HEMMA. Vet att jag tjatar om det gång på gång, men det är så överraskande fantastiskt att älska ett hem så ofantligt mycket.

Igår efter att vi kom hem från jobb/skola och ätit mumsiga rester till middag tog jac mig en efterlängtad powerwalk i skymningen som övergick i solnedgång. Vacker och livsbejakande miljö som fyllde hela mig med energi. Dessutom kom Tindra cyklande med katten Buzter i cykelkorgen och höll mig sällskap.



Hästarna välkomnade mig genom att komma mig till mötes när jag svängde in på vår grusväg som leder upp till stallet. Jag fortsatte hem till vårt hus och tog hand om tvådagarsdisken som låg i diskhon i diskvatten och väntade på mig. Örjan jobbade vidare med rivningen av badrummet, inte så lätt som vi hoppats på... Men han gör ett bra jobb trots att det är slitigt. 



(Vårt fina hus i bakgrunden)


(Solnedgången från vår tomt)

Kvällen avslutades med en stor kopp kamomill-te och en STOR bit bönkladdkaka med passionsfrukt, uppkrupen i soffan och med en ljudbok i öronen. Mysigt!! 



Träningsnotis: Träningen på gymmet höll på att utebli igår morse pga att portkodsläsaren inte fungerade. Efter 15-20 minuters väntan blev jag tillslut insläppt av en vänlig byggjobbare. Som ni säkert förstår så var jag helt ensam därinne på gymmet. Men en halvtimme senare började det rulla in lite träningssugna personer (byggjobbarna hade ställt upp dörren då). Uppvärmning på en crosstrainer innan ett mage - och ryggpass. Avslutade med powerwalk och lite snabb löpning. 

Trevlig helg önskar jag er alla!!


Påminner om gillahjärtat ❤⬇️



2 kommentarer publicerat i Allmänt, Djur, Hälsa, Hästliv, Livet på gården, Natur, Renovering, träning;
Taggar: Abs, Avicii och Theo i hagen, Bönkladdkaka, Ekö Sankt Anna, Glutenfri, Hemlängtan, Hästar, Kronisk huvudvärk, Livet på gården, Livet på landet, Ljuvlig sockerfri glutenfri mjölkproteinfri kladdkaka, Mjölkproteinfri, Mot bättre hälsa, Neurologisk sjukdom, Nordic Wellness, Nyttig kladdkaka, Passionsfrukt, Ponnymamma, Sockerfri, Träning, Träningsinspiration, Vegansk kladdkaka, Workout, solnedgång i Sankt Annas skärgård
#1 - - Mia:

Hej!
Otroligt vacker solnedgång med fin omgivning.
Ha en bra fredag - Trevlig helg
/Mia

#2 - - Anonym:

Så vackert😍Trevlig helg🥂/ Mikaela