Det händer mycket nu...

Det händer en del på gården just nu. Ny filtrering har grävts och färdigställa under helgen. Dock inte av oss utan av den förra ägaren (eller säljaren anlitade en firma som fixat jobbet). Detta skulle ha gjorts innan vi fick tillträde men slarv från kommunen gjorde att det drog ut på tiden. Men i vilket fall som helst så är det skönt att det är det är klart nu.


Engla och Tindra började igår att tömma det som ska bli hästarnas stall, där det förr var lagård åt kor. Blir kul att få följa mina tjejers jobb med detta bygge.

Örjan jobbade vidare med att riva badrummet för att få fram golvbrunnar som ska bytas ut och hitta vattenrörens vägar i golv och väggar. Det går lite kors och tvärs i väggarna...


Själv har jag packat upp några till flyttkartonger och rensat bord gräs och ogräs i gruset runt huset. Bjuder på en förebild. Tyvärr ingen efterbild då mitt batteri dog i mobilen.



Men gårdagen börjar med en löptur tillsammans med Tindra, som mådde bra igen. Vi tog oss en tur till Uvmarö Hamn. Solen en sken och Tindra kämpade på väldigt bra. Hon sprang mer än 3.5 km sammanlagt och gick när det blev för tungt. Även jag gick lite (ca 0.5 km) för att göra Tindra sällskap. 5.5 km fick vi ihop. Sedan körde jag lite armar med hjälp av gummiband och hantlar. 

Vid lunchtid igår tog min ork slut. Jag blev väldigt trött och energilös. Jag la mig i utesoffan för att vila en stund. Men tror att jag somnade genast i solen. Vaknade när Örjan kom och frågade om vi skulle ta och äta lunch. Jag hade då sovit i en timme. Efter det blev jag pigg och stark igen. 

Kvällen avslutades framför valvakan på TV. Den oroligast kvällen på länge...

#1 - - Anonym:

Så spännande att följa arbetet på gården😀!/ Mikaela

Svar: Kul att du tycker det 😍❤
Sandra Vulkan

#2 - - Mamma ❤:

Oj vad mycket det händer hela tiden på er gård. Jätte spännande. Kram ❤❤❤🐕🐕❤❤🐎🐎🐈

Svar: Ja jobb finns det gott om här 😘
Sandra Vulkan

#3 - - Anonym:

Det var verkligen en orolig valvaka, i ordets alla bemärkelser...😟

Svar: Ja, trodde aldrig att vi svenskar kunde sjunka så lågt... Medmänsklighet och allas lika värde borde alla gärna om ❤
Sandra Vulkan