Jordkällare borde alla ha...

På vår gård har vi inte bara en, utan två jordkällare. Jag som alltid önskat mig ett hus med en jordkällare. Jag längtar till nästa år när renoveringarna förhoppningsvis är klara för några år framöver. För då ska jag göra sylt och äppelmos och annat gott som vi kan förvara i den ena av våra jordkällare. 



Men i år har jag åtminstone plockat ett gäng goda äpplen som jag slagit in i packpapper/silkespapper och lagt i en gammal sockerbolagslåda i ena jordkällaren. Blir bra att kunna hämta när suget efter äpplen kommer. Vi ska även göra lite äppelchips av några av äpplena, ett önskemål från Engla.



Mottaget gärna tips på enkla och nyttiga matprodukter som jag kan göra och förvara där ute eller recept på nyttigt gott att göra med äpplena.

Träningsnotis: Igår morse blev det ett pass på gymmet, utan det hade jag nog inte vaknat till och orkat hela dagen med Personalmöte efter jobbet. Efter 10 min på crosstrainern trodde jag inte att jag skulle orka med så mycket mer. Men jag kom strax igång och fick ihop en timmes pass för ben och rumpa innan jag sprang i 20 minuter på löpbandet.

Ha en fin dag!! (Och glöm inte att klicka på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg...)

 

2 kommentarer publicerat i Allmänt, Livet på gården, träning;
Taggar: Nordic Wellness, ben och rumpa, cardio, fitness, jordkällare, styrketräning, träning, träningsinspiration, workout, äpplen i sockerlåda
#1 - - Anonym:

Härligt att ni kan använda så många av de småhusen,förråden, stallet och bodar😀/ Mikaela

#2 - - Mamma ❤:

Fina äpplen och en gammal låda. Kram 🍎🍎❤❤