Värdefull tid & Leriga golv...

Vaknade hemma hos bästa Malin kl 04.50 igår morse. Sov hos henne på grund av att jag hade personalmöte på jobbet i måndags kväll och för att vi skulle träna tillsammans innan jobbet. Efter en kopp te/kaffe packade vi oss iväg till gymmet. Så mysigt och viktigt att få några timmar tillsammans utan barn/ungdomar innan läggdags. Även om det bara blir ett par timmar innan vi somnar så hinner vi med att prata igenom våra tankar och känslor som vi haft sedan sist vi sågs. 

Under vårt träningspass blir det mest peppande och uppmuntrande ord och lite skratt mellan pustandet och flåsandet. Och så klart delar vi tips på nya övningar för olika muskelgrupper. 

Jag är då himla lyckligt lottad som har så fina vänner som min Malin! Vi finns här för varandra i vått och torrt och det är vi båda väl medvetna om.



Efter jobbet (jag jobbade mellan 7.30 och 13.30) åkte jag genast hem för att möta upp en tekniker från Telia som kopplade på vårt bredband. Så äntligen, till ungdomarnas lycka, har vi Wi-Fi på gården! Blev dock lite irriterad på teknikern då hen gick rakt in till vardagsrummet med leriga skor på fötterna. Mina vita fina golv fick bruna skoavtryck och den vita trasmattan i köket smutsades ner. Tänkte inte på det innan, eftersom det var varmt och soligt och därmed torrt ute, annars hade jag gett hen skoskydd att ta på. Men i min värld, i mitt tycke, så går en inte in hos någon med leriga skor...






Jag hann även med en kopp te i solen, eller mitt te stod mest på bordet medan jag rensade gräs och ogräs i gruset. Fast i solen var jag iallafall. Vilket ljuvligt väder det bjöds på igår och denna dag spås bli minst lika fin!

Träningsnotis: Igår blev det löpning som uppvärmning, ett mage och rygg pass på en timme och ett avslut på en crosstrainer.

Ha en underbar dag! Kram


Påminner igen om det lilla hjärtklicket här nedan om du gillar detta inlägg (trots leriga golv) ❤⬇️
#1 - - Anonym:

Skönt med gym😀/ Mikaela