Beröm av professorn!

I förrgår hade jag en telefontid med mamma läkare i Uppsala, professorn i neurologi. Låter kanske märkligt för er som inte följt min blogg från början, men eftersom jag inte direkt fått/får någon hjälp från neurologerna här nere så här mammas läkare tagit sig an mig också.

Och nu ringde hen för att kolla hur jag mår och hur det går med den nya medicinen som hen skrev ut till mig i höstas. Jag berättade att jag mår bättre och bättre och att jag aldrig började med den medicinen. Berättade dessutom att jag har satt ut min dagliga medicin Saroten helt på eget bevåg. Förklarade att min antiinflammatoriska kost och min nästintill dagliga träning förbättrat mitt mående enormt. Läkaren sa att det är helt fantastiskt att jag kunnat förändra mitt mående själv genom min livsstilsförändring. Fler borde vilja göra dessa omställningar till förmån för ett bättre mående.

Samtalet avslutades med att läkaren så att jag gärna får höra av mig igen om jag skulle försämras och behövs hens hjälp.

Känner mig väldigt tacksam över att det finns eldsjälar som denna läkare.

Kan tillägga att min egen neurolog som nu borde vara tillbaka efter sin tjänstledighet inte har hört av sig på över ett år...


Igår mådde jag bättre än i förrgår! Troligen ingen feber och illamåendet höll sig långt bak i periferin. Tog en promenad med hundarna innan lunch. Skönt att komma ut och röra på sig. Vi gick i ett lugnare tempo än vanligt men ganska så långt. Jag märkte att mina krafter inte var tillbaka fullt ut men jag blev inte så speciellt andfådd som i förrgår. Dock bråkade huvudet lite mer igår morse. Troligen en svit efter nedbrutet immunförsvar. Under kvällen lugnade även den smärtan ner sig.


Hoppas att du gillar detta inlägg och vill visa det genom att klicka på hjärtat här nedan 
❤⬇️
Tack gulliga du!!
2 kommentarer publicerat i Allmänt, Blommor, Hälsa, Livet på gården, Natur, sjukdom, träning;
Taggar: Saroten, antiinflammatorisk kost, antiinflammatorisk livsstil, beröm, hälsa, kronisk huvudvärk, livsstilsförändring, medicinfri, mot bättre hälsa, neorolog, neurologisksjukdom, promenad, sjukdom, telefontid med läkare, träning, vitsippa, workout
#1 - - Anonym:

Skönt att må bättre😍/ Mikaela

Svar: Ja nu får jag allt hålla mig frisk lääääääänge!!!
Sandra Vulkan

#2 - - Mamma ❤:

Hoppas att du får må bra nu i måååånga, lååånga dagar. Kram ❤

Svar: Ja det hoppas jag med!!! ❤❤ Kramar
Sandra Vulkan