Jag klarade veckan med nöd och näppe...

Jag ska inte krypa under stolen med att det har varit en tuff vecka på jobbet, vilket ni nog har kunnat utläsa av mina tidigare inlägg. Mitt huvud har fått stå ut med stunder av kaos ned höga ljud och ledsna barn. Självklart så tycker jag mer synd om barnen än mig själv, men det är med mitt bråkiga huvud som jag kommer hem, somnar med och vaknar med.

Min kollega var både imponerad och förvånad över hur jag stått ut och hanterat situationen. Hon har sett när min energi försvunnit, laddats av små korta pausar på någon minut och återkommit med full kraft igen. Jag är så jädra glad över att jag funnit metoder som funkar för mig med powerladdningar och med min ganska så intensiva träning. Och såklart över att jag har så underbara och förstående kollegor runt mig.

Igår var det en bättre dag rent arbetsmiljömässigt och min arbetsdag slutade redan vid 13.00. Det var min räddning då jag inte alls mådde så bra. Huvudvärken var kraftig, illamåendet kom och gick, så yrselattacker titt som tätt och en orkeslöshet som hängde över mig som en tung blöt filt. Tycker dock att jag gjorde ett bra jobb och fick en del gjort. Barnen verkade inte göra någon notis om mitt mående vilket känns skönt.

När jag kom hem var jag ovanligt sötsugen och tryckte i mig två bananbrödsskivor med massa rinnigt jordnötssmör på toppat med pumpakärnor för att boosta hormonerna med. Åt väl typ 1/2 dl extra jordnötssmör efteråt innan jag kände mig nöjd. Såå gott ju!!


En powerwalk med vovvarna på 5 km och en halvtimme på Fitnessplattan blev gårdagens träningspass. 

Jag städade sedan lite inför helgens besök av finaste vännerna!


Hoppas att du vill klicka på hjärtat här nedan om gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke... Tack snälla på förhand!


Lämna kommentar publicerat i Allmänt, Förskola, Hälsa, Livet på gården, sjukdom, träning;
Taggar: Fitnessplate Future 3D, Hemmaträning, TrendRehab, Träna hemma, bananbröd, fitness, förskola, hemmagym, illamående, jordnötssmör, kronisk huvudvärk, neurologisksjukdom, orkeslöshet, powerwalk, skarp smärta, träning, workout, yrselattacker