Det ena avlöser det andra...

Fy vad ledsen jag är nu! Trodde att jag bara skulle behöva en vilodag till (igår alltså) och sedan klara att jobba idag. Men icke.



Vaknade redan vid två natten till igår och kunde inte somna om. Svullen värkande hals, lätt täppt näsa och feber var orsaken. Alltså inte huvudvärken, den var faktiskt bättre. Låg och vred och vände mig i sängen fram till att Örjan åkte till jobbet vid halv sex. 

Gjorde mig en kopp te och satte mig i soffan tillsammans med Engla som gått upp en timme för tidigt av någon anledning. Väckte Tindra och försökte att njuta av morgonens tidiga timma med mina fina döttrar. När de gav  sig av till skolan tvingade hundarna ut mig på en kort avrastningspromenad. Kylan var till min stora förvåning behaglig i min hals och näsa när jag andades in den. 



Det blev många koppar te under gårdagen i soffan. Den lilla energi som jag känt i onsdags och som fick mig att hoppas på bättring var som bortblåst. Inte ens en film lockade. Jag bara satt där i soffan och mådde piss. Och det fortsatte sedan att bli värre och värre. Vid läggdags rann både näsa och ögon. Huvudet var tungt som bly och öronen värkte. Dock höll sig febern hyfsat låg.

Så kurerandet fortsätter, nu tillsynes i oändlighet... Vila, vila och vila.



Påminner om det lilla hjärtklicket här nedan om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke... ❤⬇️ Tack snälla!
2 kommentarer publicerat i Allmänt, Blommor, Hälsa, Livet på gården, inredning, sjukdom;
Taggar: dekoration, feber, förkyld, halsont, hopplöshet, i mitt kök, influensa, inredning, inredningsinspiration, köksbordsdekoration, lantlig inredning, lantliv, livet på gården, mio möbler, mitt hem, murgröna, orkeslöshet, på mitt köksbord, reafynd, shabby chic, vit inredning
#1 - - Anonym:

Styrke-och krya kramar❤❤❤/ Mikaela

Svar: Tusen Tack! 🤒 Mår du bättre? Kramar ❤
Sandra Vulkan

#2 - - Mamma ❤:

Krya på dig kramar. ❤❤❤

Svar: Tack snälla mamma ❤❤
Sandra Vulkan