Duschdraperi & Nagelvård

Har nu börjat testa mig fram lite i badrummet, med tyg till duschdraperiet. Jag bad tidigare om hjälp på Instagram om färgval. Valet stod mellan tre nyanser från beige till rosa och den gammelrosa fick nästan uteslutande alla röster.

Men jag känner mig en aning osäker iallafall då jag inte vill att det ska bli för mycket rosa, puttinuttigt därinne. Testade därför med att hänga upp en gardin som jag redan hade hemma i just den gammelrosa nyansen. Nu får en bortse från att tyget är för långt, men vad tycker ni annars? Vill inte köpa ett dyrt linnetyg och sy klart något som inte kommer att kännas hundra...


Tror nog mer på det beiga tyget ändå.. För att inte få en alltför romantisk känsla. Eller vad tror du?


Efter jobbet igår promenerade jag ner till city i Norrköping för att ta bussen till Söderköping. Promenerade sedan till bästa Eva, till hennes jobb för att åka med henne hem till hennes andra jobb i nagelstudion. Blev ompysslad med välbehövlig nagelvård. Då Eva även är en av mina finaste vänner så var det även egentid med en vän med massa härligt prat. Lika välbehövligt det. 


De alldeles för långa naglarna klipptes och filades ner och fick sig ny snygg geléfärg.
När jag var klar hämtade Örjan upp mig och vi åkte hem till vår älskade gård. 


#1 - - Anonym:

Så fina naglar😍Jag blev nu osäker på färg till duschen./ Mikaela

#2 - - Anonym:

Jag förstår att du har svårt att välja färg av tre olika kulörer. Själv hade jag valt det beiga. Hoppas du blir nöjd sen ❤️ /Heléne

#3 - - Mamma ❤:

Fina naglar. Jag tycker att du ska ta ett beige draperi så kan du ju ha färgade handdukar som piggar upp. Kram ❤

#4 - - Anonym:

Jag tycker ett grått duschdrapperi! Kram Eva

#5 - - Anonym:

Jag tycker ett grått duschdrapperi! Kram Eva