Hon svimmade...

Första morgonen på över en vecka som jag inte vaknade av mig själv i fyra, halv fem tiden. Inte för att jag mådde ett dugg bättre, utan mer troligt för att min kropp krävde mer sömn efter att ha varit sjuk så länge.

Jag väcktes istället av Örjans alarm, somnade nästan om när Engla ringde från sitt hus. Hon mådde dåligt och hade svimmat på väg till badrummet. Jag kämpade mig upp ur sängen och bad henne komma in till mig. Tillsammans beslutade vi att det var bäst om hon stannade hemma från skolan, även om Engla egentligen kände att hon behövde gå dit pga ett läxförhör. Samtidigt så var hon rädd för att svimma eller kräkas i skolan och jag ville ha henne under uppsikt.

I ett gemensamt krafttag tog vi oss ner till stallet för att släppa ut hästarna i hagen och fylla på mat och vatten till dem och katterna. Soluppgången var återigen magisk trots molnigheten och den gav oss lite extra styrka.


För det är ju så att även hur dåliga vi än är så måste djuren skötas... Tindra? Hon tog ut och rastade hundarna innan hon hoppade på skolbussen. 

Engla piggade på sig under förmiddagen, vilket gjorde mig otroligt lättad. För så blek som hon var igår morse tror jag aldrig att jag någonsin har sett någon vara. 

Men varför blir inte jag piggare?? 

Jag fick iallafall behålla all mat och dryck igår, och det är ju positivt. Men orken vägrar att komma tillbaka till mig och ge mig livet tillbaka. Korta stunder av göranden, som att diska, tvätta eller fylla på mat till djuren, är vad jag lyckas med. Och ni som känner mig vet att jag vill så mycket mer...


Vårt gård i vinterskrud innan gårdagens regn.



Fortsätter att be er om att klicka på hjärtat här nedan om ni gillar att läsa om mina dagar eller helt enkelt vill visa er omtanke ❤⬇️ 
Tack snälla ni!

Självklart så får ni gärna även lämna en kommentar, om detta inlägg, om vad ni önskar läsa om eller om ni har några andra tips.

#1 - - Anonym:

Krya på er❤❤❤Influensan är verkligen långdragen😍/ Mikaela

Svar: Tack vännen... ❤ Kramar
Sandra Vulkan

#2 - - Mamma ❤:

Vackra bilder, vinter landskap . Krya på er i sjukstugan. ❤❤❤❤❤

Svar: Tack det ska vi! ❤❤
Sandra Vulkan