Jag är energi...

Åh vilken perfekt start jag fick på min gårdag! Jag hann, till min stora lycka, helt oplanerat in till power yogan på gymmet som startade kl 06.15. Det finns inte mycket som slår morgonyoga.

Vi fick sätta en intention för vår dag om vi önskade. En vanlig sådan intention är "Jag är balans." eller "Idag är jag stark." Men igår fylldes hela min kropp med orden "Jag är energi." Varifrån meningen kom vet jag faktiskt inte, de bara var där...

Och det visade sig vara sant. För efter mitt 45 minuters yogapass ställde jag mig på löpbandet för att powerwalka en kvart, men efter två minuter suktade kroppen efter att få springa. Så det gjorde jag, i 30 minuter. Jo då, jag tog det lugnt men fick iallafall ihop 4.5 km. En hyfsad första löprunda på länge då influensan och bihåleinflammationen hindrade mig.

Så det var en mycket nöjd Sandra som skyndade sig in i duschen för att hinna till jobbet i tid. Och mantrat "Jag är energi." fortsatte att eka inom mig.



Arbetsdagen innehöll sjudande aktivitet från start till slut med ett utvecklingssamtal med en otroligt nöjd förälder som öste beröm över oss, utmanande lärandestationer och uttrycksfull dans mm.

Efter jobbet gick jag till Mirum och handlade mat för hela helgen innan Örjan och Engla hämtade upp mig och alla matkassarna.

Energiflödet höll i sig ända fram till läggdags och jag somnade med ett stort genuint leende på läpparna.

Tack kroppen för en härlig dag!!


2 kommentarer publicerat i Allmänt, Förskola, Hälsa, Livet på gården, inredning, sjukdom, träning;
Taggar: 1800-tals gård, 1800-tals hus, Förskola, Jag är energi, Löpning, Nordic Wellness Mirum, Ny energi, Svanen förskola, cardio, förvaring, grönsaker, i mitt kök, inrednings inspiration, köksinspo, livet på gården, mitt älskade jobb, mot bättre hälsa, power yoga, shabby chic, styrka, träning, träningsglädje
#1 - - Anonym:

Vilken härlig känsla!💪/ Mikaela

#2 - - Mamma 💗💗💗:

Skönt att du mår bättre och har fått tillbaka energin men gå lite långsamt fram. Kram ❤❤⚘⚘