Titta vad jag hittade!!!

För att inte förgås av rastlöshet och leda så funderade jag ut något som jag skulle orka att göra och kunna göra i omångar här hemma.

Något som jag har stört mig på sedan vi flyttade hit i september är de blommiga 70-tals tapeterna i köket. De är inte hiskeliga men absolut inte min stil, definitivt inte i detta hus från mitten av 1800-talet. Så att riva ner dem kändes som en ypperligt bra idé. Speciellt då de endast rörde sig om max fyra kvadratmeter. 

Den ena väggsnutten visste vi hade en gång varit en yttervägg. Bakom ett lager av minst 8, ev 10, tapeter gömde dig vackra slitna trästockar. 




Den andra väggdelen (innervägg) som var tapetserad bjöd på breda gamla liggande plankor. 




Så här såg det ut innan ⬇️


Älskar att göra dessa underbara fynd i vårt älskade fina hus!!


Kom ihåg att klicka på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg ❤⬇️ Tack!!




2 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, Livet på gården, Renovering, inredning, sjukdom;
Taggar: 1800-tals hus, 1850-tals gård, Skärgårdsliv, bevara det gamla, byggnadsvård, gamla stockväggar, gör det själv, influensa, inredningsinspiration, inspo, köksrenovering, köksväggar, lantlig inredning, lantliv, livet på gården, plocka fram orginalet, renovering, shabby chic, sjukdomar, träväggar, vackra träplank, vit inredning, vulkanskagården
#1 - - Anonym:

Härligt 😃/ Mikaela

Svar: 🤗🤗🤗
Sandra Vulkan

#2 - - Mamma ❤k:

Kommer att bli jätte fint när det är klart. Krya på er i sjukstugan. Kram ❤❤❤🐕🐕❤❤🐴🐴

Svar: Ja det blir bättre än förväntat faktiskt! 💕💕
Sandra Vulkan