Bättre start på veckan är det svårt att få...

Jag verkligen älskar att lära känna nya individer som jag känner samhörighet med på ett eller annat sätt. 



Bland annat så har jag precis börjat bekanta mig med en väldigt trevlig tjej på gymmet, som är i min ålder, som är pratglad och öppen, som har samma yrke som jag, som är från den ön som jag nu bor på och som såklart gillar att morgonträna innan jobbet.

Igår stod hon på löpbandet när jag kom. Jag som planerat att springa ställde mig bredvid henne och började småprata. Jag gick i två minuter i rask takt som uppvärmning innan jag började springa i hyfsat pratvänligt tempo. Plötsligt så visste vi väldigt mycket om varandra och 25 minuter hade passerat. Hon klev av då hon var klar och jag ökade tempot till mitt maxtempo och sprang ytterligare 5 minuter innan även jag kunde stiga ner från bandet.



Även Malin var på gymmet så i omklädningsrummet var vi tre likar som pratade och skrattade. Vilken fantastisk start på dagen, på veckan! 

När jag kom ut från omklädningsrummet så stod "min" gulliga farbror på en av step-maskinerna och tjoade glatt på mig, vilket gjorde mig ännu gladare. Vi utbytte några fraser om jul och nyår och jag hejade på honom och de andra farbröderna innan jag knallade iväg till jobbet.

Vi hade kompetensutvecklingsdag och den var lika värdefull och givande som alltid. Dock så var jag något trött i mitt huvud och smärtan stegrade sig en aning. Men det lindrade jag med 2 × 15 minuter (core) på min älskade Fitnessplate innan läggdags. 



En kommentar publicerat i Allmänt, Förskola, Hälsa, Livet på gården, Samarbeten, sjukdom, träning;
Taggar: Fitnessplate Future 3D, Hemmaträning, Kompetensutvecklingsdag, Löpning, Nordic Wellness Mirum galleria, Svanen förskola Norrköpings kommun, TrendRehab, Workout, abs, cardio, core, fitness, förskola, gym, nya bekanta, samarbete, träna hemma, träningsinspiration, träningsredskap
#1 - - Anonym:

Visst är det härligt med samhörigheten på gym😀/ Mikaela