Digitalitet & Estetik...

Efter en natt i bäddsoffan bredvid min fina vän Malin gnuggar jag sömnen ur ögonen strax före 05.00. En halvtimme senare är vi på väg till gymmet för att köra ett morgonpass innan våra arbetsdagar startar kl 07.30. Jag ställer mig som vanligt på löpbandet, mitt ena knä bråkar lite så jag kör 10 minuters, löpning 5 minuters powerwalk, 10 minuters löpning o.s.v till jag är uppe i 30 minuter sammanlagt. Efter det kör jag styrketräning med fokus på ben och rumpa och lite armar. Och trots att träningen var lyckad så känner jag mig inte så glad som jag brukar efteråt. En trötthet hänger som en tung blöt yllefilt på mina axlar. Antar att det är järnbristen som än en gång gör sig påmind...

På jobbet känns det däremot bättre. Jag håller i ett bra utvecklingssamtal med en förälder och får på eftermiddagen vara med på Öppet hus på vårt Kreativa centrum. Estetik och digitalitet får jag ägna mig åt i tre hela timmar. Åker sedan hem fylld av inspiration! Bjuder här på några av mina verk:


En akvarellmålning av en gråsugga och ett försök att göra den även i en pärl-app på I-pad.


Näverteckning med olika kolpennor, kolkritor och suddningar.


Tuschteckning av skuggan av en vissen solros, se bilden nedan.


Tänk så privilegierad jag är som får delta i detta utforskande på arbetstid!!
En kommentar publicerat i Allmänt, Förskola, Hälsa, sjukdom, träning;
Taggar: Cardio, Digitalitet & Estetik, Kreativt centrum, Kronisk huvudvärk, Mitt älskade jobb, Styrketräning, Svanen förskola Norrköpings, Träning, järnbrist, mot bättre hälsa, neurologisksjukdom, Öppet hus
#1 - - Anonym:

Snyggt jobbat😍/ Mikaela

Svar: Tack snälla Mickis!! ❤
Sandra Vulkan