Hoppas att slutet sätter prägel på det nya året...

Sömndrucken, men ändå med ett leende på mina läppar, klär jag på mig för att gå ner till stallet och ge hästarna mat. Nyårsafton 2018 var en av årets allra bästa kvällar och det är det minnet som klistrar sig fast i mitt ansikte och i min själ. Hoppas att slutet sätter prägel på det nya året!

Jag smyger in i huset igen och hämtar hundarna och tar med dem på en uppfriskande powerwalk till Lagnöbron. Strax innan bron överraskas vi av fyra vackra hjortar som står i skogsbrynet och äter. Tyvärr så skräms de av oss och skuttar snabbt iväg in i skogen.

Blåsten har under natten rivit ner massa grenar som spridit ut sig på vägen, men annars är underlaget perfekt för promenaden. Solen skiner på en blå himmel och det är +6°C, vårkänslor spritter i kroppen. Väl hemma igen kryper jag ner i sängen igen och värmer mig mot min mans varma kropp och väcker honom till årets första dag med lätta pussar.




Efter en mumsig brunch i soffan går vi ut och släpper ut våra två mätta hästar, mockar i stallet och fyller på vatten. Jag duschar sedan hundarna innan jag ger mig ut på dagens andra powerwalk, men denna gång ensam. Stegen styr mig ut till Tyrislöt och jag nästan flyger fram på lätta fötter. Lycklig över att få må så himla bra!