Magsmärtor de lux..

Jag lutar mig fram över köksbänken av smärta när jag står och lagar mat efter jobbet. Smärtan är så skarp och kommer så plötsligt och oväntat. Ett illamående sköljer över mig och jag kallsvettas.

Jag fixar klart maten för att kunna stoppa in den i ugnen. Smärtan går inte över och jag misstänker att den hör ihop med mina bråkiga tarmar. Förhoppningar är inte att leka med det vet jag, men jag lever ständigt med dem så det är liksom vardagsmat för mig. 

Jag lyckas äta en portion innan jag flyttar mig till soffan med en kopp te. Knäna dras automatiskt upp till bröstet i ett försök att lindra det onda. Jag masserar magen. Märker att den värsta smärtan sitter strax under revbenen ett par cm ovanför naveln. Där har jag en rörlig knöl, troligen en bit tarm som sticker ut. Jag är väldigt öm där vid beröring. Tarmvred?? 

Jag inser att det bästa för mig är att krypa ner i sängen. Jag sträcker ut min kropp så gott det går och masserar lite mer på "knölen" som flyttar lite på sig då. Efter ca en halvtimmes massage, i omgångar då smärtan ibland är så intensiv så att kroppen drar ihop sig till fosterställning, försvinner "knölen" och den värsta smärtan sakta men säkert. Först då inser jag att jag har hyperventilerat och att tårarna runnit. Kallsvetten lämnar mig och jag börjar att andas lugnt och normalt. Något utmattad somnar jag.


Så här ser våra soffkuddar ut när hundarna får bestämma... 


Du får gärna klicka på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke... ❤⬇️ Tack snälla du!
#1 - - Anonym:

Hoppas magen är bättre idag 😍/ Mikaela

Svar:
Sandra Vulkan