När en får oväntat besök...

Vaknade klockan 7.30 av mig själv och till min stora lycka helt fri från magsmärtor! 

Låg kvar i sängen en halvtimme och såg himlen skifta i färg genom vårt sovrumsfönster, ett tecken på att solen var på uppgång. Jag hörde att Örjan tände en brasa i kaminen vilket lockade mig ner för trappan. 


Efter en liten stund i värmen drog jag på mig mina löparskor och tog med mig Nova och Ludde på en promenad i soluppgången. 



När jag kom tillbaka hem hade Örjan fixat tevatten åt mig och jag kröp upp i soffan för att värma mig framför brasan och med en kopp te. 

Innan brunchen satte Engla, Örjan och jag upp lite nytt stängsel till en ny hästhage, som vi sedan flyttade hästarna till. Hästarna blev överlyckliga och busade med varandra innan de ställde sig och åt av allt gott gräs som växer där. 



Efter brunchen kom våra fina vänner från Florida på besök. Jag och Rabia tog ännu en hundpromenad och när vi kom tillbaka hade Örjan precis tänt grillen. Tänk att det alltid är så gott med grillat, oavsett vad en grillar! Igår blev det fläskfilé och halloumi, till det serverades en fräsch sallad, avokado, soltorkade tomater, vit sparris och bearnaisesås. Mums!! Efter en otroligt trevlig , och god, middag var det dags för dem att åka vidare och för oss att åka till en överrasknings fest för Fia's pappa Conny som fyllde 70 år. Örjan i spetsen med gitarren och Connys barn och barnbarn (och mig) i släptåg. Tror allt att han blev ordentligt överrumplad. Kul! Jag hamnade snabbt, och helt frivilligt, i köket med Fia och hjälpte henne att duka upp ostar, charkuterier, frukter, ostar, oliver och kex. Måste kännas riktigt nice att få denna överraskning av sina nära och kära. Örjan bjöd på spontan sång och gitarrspel.

Örjan har känt Conny i många år men för mig var det första gången. Han och hans underbara fru Gite flyttade ut hit till Norra Finnö bara en månad efter vår flytt. Trevligt att lära känna fler trevliga människor här ute!! 

Tyvärr fick jag lov att lämna festen vid 23-tiden då jag hade glömt min medicin hemma (den ska jag ju helst ta kl 21.00 varje kväll). Och det är inte värt att må dåligt dagen efter pga att jag inte tagit tabletten i någorlunda tid. 


Jag tackar högre makter för en fantastisk lördag!! 

Glöm inte att klicka på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg ❤⬇️ Tack på förhand!!
#1 - - Anonym:

Åååå, vad underbart😀/ Mikaela