Obeskrivlig trötthet, vackra stockväggar & summering...

Efter en stormig och emellanåt strömlös natt hade jag svårt att vakna. Vid 9-tiden tvingade jag upp mig själv. Huvudvärken var skarp men inte extrem. Tröttheten klamrade sig fast och det var absolut inte med lätta steg som jag gav mig ut vovvarna på gårdagens första promenad...

Jag avundades inte Örjan det minsta som tidigt åkte in till jobbet. Jag hade aldrig klarat en jobbdag igår så det var tur att jag tagit ledigt även då. 

Huvudvärk och tröttheten lättade lite under promenaden. Det var bortom friskt ute, snarare fortfarande storm så det kändes betydligt kallare än vad det faktiskt var. Men vi gick på vägar och stigar som till mestadels var skyddade från den kraftiga blåsten. Solen lyste skarp och gjorde världen ljusare, så även mitt sinne.


Jag hjälpte till i stället med påfyllning av vatten och mockning. Senare hjälpte Tindra mig med att riva tapeterna i det höga gamla skåpet i köket. Bakom inte mindre än sju lager av tapeter hittade vi en gudomligt vacker stockvägg. 



 


Under eftermiddagen lyckades jag att återhämta mig, genom en fikastund i soffan med Tindra och gårdagens andra powerwalk med vovvarna. 

Jag summerade antal gångna steg sedan den 22/12 2018 fram till läggdags igår. Strax över 260.000 steg under dessa 12 dagar. Tror aldrig någonsin att jag har gått så mycket på så kort tid tidigare, och det har gjort mig gott. Förutom lite dans och hemmaträning med gummiband och min Fitnessplate så har promenaderna varit min träning. Inget gym alls. Men nu längtar jag efter att få köra mer styrka på mina favorit maskiner på gymmet!

Kändes bra att få krypa mer i sängen som jag bäddat rent i. Tänk att det alltid känns lite extra skönt när sängen är nybäddad, doften av rent och slätheten i lakanet... 



Hoppas du vill klicka på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke ❤⬇️ Tack snälla du! 

En kommentar publicerat i Allmänt, Hälsa, Hästliv, Livet på gården, Natur, Renovering, inredning, sjukdom, träning;
Taggar: 1800tals hus, Fitnessplate Future 3D, Hemmaträning, Ponnymamma, Skärgårdsliv, Soluppgång i Sanden, Träna hemma, Workout, hästliv, kronisk huvudvärk, kök, köksskåp, ledighet, livet på gården, neurologisksjukdom, nybäddat, obeskrivlig trötthet, powerwalk, renovering, skarp huvudvärk, sovrum, stegräkning, stockväggar, träning
#1 - - Anonym:

Hoppas vi snart ses och då friska och på g😍/ Mikaela

Svar: Jaaaa!!!! 😘😘😘
Sandra Vulkan