Impuls- och väderstyrd dag...

Jag gjorde det igen...
Så korkat och samtidigt underbart.

När jag vaknade sov som vanligt de övriga familjemedlemmarna gott, bara hundarna som snabbt kvicknade till när de märkte att jag tassade upp. Hade tänkt att ta en riktigt kort kiss-sväng med dem men det slutade med knappt 5 km. Fötterna gick liksom av sig själva och jag intalade mig själv att det gick bra då vi inte direkt powerwalkade i så rask takt. Men självklart fick mina knän lida en aning. Under eftermiddagen fick jag dessutom kraftig träningsvärk i vaderna, troligen på grund av att jag inte går exakt som jag brukar utan spänner andra muskler för att skydda mina knän. Men, det kändes ändå skönt att få till en härlig promenad precis innan regnet kom.

Regnet var dock perfekt för att få till en städdag i det Röda huset/ungdomshuset. Och det behövdes kan jag lova. Huset ska såklart skötas av dem som bor där men de är tyvärr inte så bra på det alla gånger. Och jag har inte lagt mycket energi på att hjälpa dem heller. Men som sagt så fick jag ett städryck igår. Vi ska ha mina föräldrar boende där under två veckor nu och kan ju inte låta dem flytta in i ett ostädat hus. Vädret underlättade faktiskt det hela och jag tyckte till och med att det var lite roligt att göra fint. Örjan dammsög och skurade golven efter att jag plockat, sorterat, dammat, diskat, städat badrummet, bäddat rent i Adams säng mm. Jag hann även plocka en skål med körsbär och en handfull med våra söta goda vitgula smultron mellan skurarna.



Efter städningen landade vi i soffan och funderade på vad vi skulle äta till middag. Tindra hade precis kommit hem efter sitt arbetspass. Det fick bli en spontan middag på Båthuset i Mon där Engla jobbade på för fullt. Älskar att av bor så nära denna restaurang med den vackra utsikten och den utomordentligt goda maten. Och känner tacksamhet över att kunna unna sig en middag där på implus en söndag för att vi inte orkar laga något själva. Mätta och belåtna åkte vi hem för en filmkväll. Enstaka dagar med regn är otroligt mysiga ibland. Och regnet behövdes verkligen då det är väldigt torrt i marken.


Men nu får gärna solen titta fram igen!!


Glöm inte att klicka på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg!
Tusen tack!!


En kommentar publicerat i Allmänt, Hälsa, Livet på gården, träning;
Taggar: Ekö, Middag på Båthuset i Mon, Norra Finnö, Sankt Annas skärgård, Skärgårdsbyn i Mon, Skärgårdsliv, Yellow wonder smultron, gula smultron, livet på gården, min älskade man, promenad med hundarna, regnigt, städning, vita smultron
#1 - - Anonym:

Vilken lyx med Moon😀/ Mikaela