Det sitter i huvudet...

Hade en så mysig eftermiddag i måndags hemma hos min fina vän Sandra och hennes dotter Alice. Blev bjuden på ljuvligt gott te till mina rawfoodbakverk som jag hade med mig och bjöd på.

Vi pratade väldigt mycket om kost och hälsa och efteråt kände jag att det kanske blev lite väl mycket fokus på min livsstil. Jag vill inte bli/vara den jobbiga och tröttsamma vännen som ska försöka få andra att äta och leva som jag. Jag skickade ett meddelande till Sandra när jag kommit hem efter ett kvällsmöte om min upplevelse. Men hon upplevde vårt samtal som enbart positivt och inspirerande. Jag tror i och för sig inte att samtalet hade fokuserat på detta om inte Sandra var uppriktigt intresserad och nyfiken. Och jag försöker absolut inte att besserwissra någon om hur de bör leva sina liv. Jag vet ju egentligen bara vad som fungerar för mig plus att jag har samlat på mig kunskap om hur olika livsmedel och träning påverkar våra kroppar på ett allmänt plan. Men samtidigt så vill jag dela med av den kunskap som jag tagit del av för jag vill ju att alla ska slippa bli sjuka eller må så bra som möjligt i sina sjukdomar. Och då jag själv fått uppleva denna markanta skillnad i måendet pga förändrad livsstil så kan jag inte låta bli att förmedla det vidare...

Vill återigen tipsa om boken "Hälsorevolutionen" av Maria Borelius. Den lyfter så otroligt bra olika fördelar med att förstå sig på kostens och träningens betydelse för vår hälsa. Jag lyssnar just nu på den för tredje gången och upptäcker något nytt varje gång. Här lär en sig massor!!

Jag har faktiskt bara fått massor av positiv respons på mina inlägg, och extra mycket den senaste tiden. Detta glädjer mig enormt mycket och jag tänker/hoppas att de som inte vill läsa om min livsstil helt enkelt låter bli att göra det. Men det mesta negativa om mitt skrivande och samtalade sitter nog i mitt eget huvud, så som det många gånger gör i olika fall.

Efter två dagar utan träning på grund av tidiga arbetstider, kvällsmöte, optikerbesök med Tindra och fika hos Sandra, så hoppade jag igår kväll upp på min Fitnessplate och körde 15 minuter × 3. Helkroppsträning deLux alltså! Så tacksam över detta träningsredskap med oändliga möjligheter till varierad träning. När jag inte hinner med min morgonträning så blir min huvudvärk alltid skarpare, men den lindras så fort jag kört ett pass här hemma. Älskar att jag kan träna hemma dessa dagar.


Påminner om det lilla hjärtklicket här nedan om du gillar detta inlägg... 
❤⬇️
Tack snälla!!



En kommentar publicerat i Allmänt, Hälsa, Livet på gården, sjukdom, träning;
Taggar: Fitnessplate Future 3D, Hemmaträning, Hälsa, Näringsjägare, TrendRehab, antiinflammatorisk kost, food pharmacy, helkroppsträning, hälsorevolutionen, hälsosam livsstil, kost, mot bättre hälsa, rabattkod Sandra, träna hemma, träning, träningsredskap, workout
#1 - - Anonym:

Jag vill läsa, därför gör jag det💕/ Mikaela

Svar: Härligt!! 🥰
Sandra Vulkan