OMG!!! Det godaste jag NÅGONSIN har ätit!!! (innehåller receptet)

Jag är LYRISK!!!

Jag har bakat det absolut oslagbart godaste som jag har ätit i hela mitt liv!!



Receptet, med viss modifikation från mig, kommer återigen från fantastiska Susanna Moen. Jag kan garantera en wow-känsla vid intaget av dessa kladdiga, chokladiga och ljuvliga godbitar. Själv fick jag en smärre chock som nästan golvade mig. Kan nyttigt verkligen vara så här himla otroligt gott??



Dessa rawfood godbitar är fyllda med nyttiga fetter, fibrer och proteiner mm. De är antiinflammatoriska, glutenfria, veganska och sockerfria (alltså inget tillsatt socker eller andra konstgjorda sötningsmedel, endast dadlar som sötningskälla. Vill du veta mer om varför dadlar i dessa sammanhang ändå inte är onyttiga så läs mitt inlägg från i tisdags, där jag förklarat detta. 


Det finns ingen anledning (annan än allergi) som kan hindra någon från att göra och njuta av dessa skapelser!!

Fryst Raw choklad Brownie

2 dl valnötter
1.5 dl havregryn (jag använde glutenfria)
8 färska dadlar 
1 msk kokosolja 
2 msk jordnötssmör 
3 msk raw kakao (funkar även med vanlig)
1/2 dl starkt kaffe
0.5 tsk salt
1 tsk lakritspulver (kan uteslutas)
Kakaonibs/lakritspulver/riven kokos/flingsalt till toppning (jag tog både lakritspulver och kakaonibs på mina!)

(Självklart så använder jag mig av ekologiska produkter)

Gör så här:

Mixa valnötterna och havregrynen till mjöl.

Häll i resterande ingredienser och mixa till en slät och glansig smet.

Tryck ut på plastfolie i en form, jag använde en matlåda. 

Toppa med önskad toppning och ställ sedan in i frysen i några timmar.

NJUT!!!! 

Efter två bitar av denna känner jag mig nöjd och mitt sötsug är helt väck! 
Det tackar jag för! Otroligt välbehövlig kaka!


Klicka gärna på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg så får fler chansen att hitta hit och ta del av detta!! ❤⬇️ Tusen tack på förhand snälla du!







2 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, Rawfood recept, Recept, diy;
Taggar: antiinflammatorisk kaka, bakverk, dadlar, ekologiskt, glutenfri, godbitar, havregryn, havregryn, jordnötssmör, kaffe, kaffe, kakao, kakao, kokosolja, kokosolja, lakritspulver, lakritspulver, mot bättre hälsa, nyttig brownie, nyttigt fika, nyttigt gott, rawfood godis, recept, sockerfri, valnötter, vegansk
#1 - - Anonym:

Låter gott😋/ Mikaela

#2 - - Mamma ❤:

Mumsigt. Kram ❤