Underbar raw halloncheesecake ❤

Har nu fått förfrågningar angående receptet på min halloncheesecake som jag bakade till mitt kalas. Så här kommer detta nyttiga recept:

Raw halloncheesecake

Botten:

4 dadlar
4 dl mandel
1 1/2 msk kardemumma
1 nypa salt 
1 msk vatten 

Fyllningen:

6 dl cashewnötter 
5 dl frysta hallon
1/2 msk citronsaft

Gör så här:

Blötlägg cashewnötterna i en skål med vatten i minst 2 timmar.

Mixa alla ingredienserna till bottnen till en jämn deg. Tryck ut degen i en pajform. 

Mixa alla ingredienserna till fyllningen till en jämn smet. Fyll bottnen med smeten. 

Ställ in i frysen någon timme.

Ta ut minst en halvtimme innan servering om den blivit helt fryst. Toppa med fler hallon/hackade cashewnötter/en kvist citronmeliss...



Grundreceptet hittade jag i kokboken som vi gav bort i present till våra vänner för en vecka sedan "Eat Clean". Sedan har jag som oftast mixtrat lite med det så att det blir så som jag önskar. Nästa gång ska jag testa att ha i lite lakritspulver eftersom jag är väldigt svag för hallon-lakrits kombinationen.

Som ni ser så är denna cheesecake helt glutenfri, vegansk (och därmed mjölkfri), utan tillsatt socker, proppfull med näring åt våra kroppar & tarmfloran och antiinflammatorisk. Rik på nyttiga fetter, fibrer och vitaminer.

Och såklart gudomligt god!

Kan det bli mycket bättre än så här?!

Jag har skapat en ny kategori så att det ska bli enklare att hitta dessa nyttiga bakverk och andra antiinflammatoriska go'heter. Kategorin döpte jag till Rawfood recept. Och innan någon säger något så vet jag att det finns några recept som egentligen inte är rawfood, som kakan gjord på kikärtor som gräddas t.ex. Men de är fortfarande väldigt nyttiga och bakverk så de får ändå ligga under denna kategori.


Hoppas att du gillar detta inlägg och vill visa mig det genom att klicka på hjärtat här nedan ❤⬇️
Tack snälla söta du!!


2 kommentarer publicerat i Båtliv, Rawfood recept, Recept, inredning;
Taggar: Näringsjägare, antiinflammatorisk, baka nyttigt, ekologisk, glutenfri, hallon, hälsosam livsstil, mjölkfri, mot bättre hälsa, nyttigt fika, näringsrik, raw halloncheesecake, rawfood fika, sockerfri, utan tillsatt socker, vegansk
#1 - - Anonym:

😋/ Mikaela

#2 - - Mamma ⚘⚘⚘:

Godmorgon kram. ❤