Zombielivet är förbi...

Vet inte om ni kan förstå hur underbart det känns för mig att vakna av alarmet tidiga mornar, snooza en gång och sedan lätt kunna ta mig upp utan att känna mig som en zombie. Och sedan få vara pigg och alert!

För många är det en självklarhet och de njuter dagligen av detta. Och andra får aldrig riktigt den upplevelsen pga olika orsaker, kanske för att en är less på sitt jobb eller faktiskt inte tar tillvara på sitt friska liv. Ytterliggare andra lider precis som jag gjort av en evig trötthet orsakad av sjukdomar och mediciner. 

Jag känner att jag har fått tillbaka mitt liv (efter att jag själv satte ut min medicin, Saroten) och tar tillvara på varje liten minut av energi. Jag säger inte att jag aldrig tappar orken, för det gör jag då och då, men det förtar inte de härliga stunderna.

Sedan är det väldigt viktigt att inte köra slut på all energi utan se till att få återhämtning innan det är försent. Försent är det i mitt fall när huvudvärken stegrar och en trötthet tar över min kropp, vilket som tur är händer alltmer sällan nu.

Dessutom behöver en fylla på med god energi i form av nyttig föda, och det är något som jag blivit riktigt bra på!



Igår hade jag en tidig dag på jobbet så träningen fick jag ta efter arbetstid vid 13.30 ca. Det blev lite rodd som uppvärmning, jag blir fort varm i hela kroppen av denna övning. Sedan körde jag ett ganska så tufft styrketräningspass för ben, rumpa, armar och axlar i strax över en timme. Det satt som en smäck!


Pappa, som är nere på besök över helgen, kom och hämtade upp mig på väg hem till oss. Skönt att få komma hem lite tidigare än vanligt. Fick både ljuvliga tulpaner och vårvackra påskliljor i kruka från honom och mamma. Så nu har våren äntligen fått flytta in!

Efter kvällsmaten kom Tindra och bad mig än en gång att klippa hennes hår. Förra gången klipptes hennes långa hår av till page och denna gång var det lugg som hon önskade. Två minuter senare hade hon blivit två år äldre!!


Hon passar ju superbra i lugg! Eller hur?! Hon verkar nöjd och det känns ju otroligt skönt för mig som den amatörfrisör som hon gör mig till. 


Trevlig lördag kära du!


Glöm inte att klicka på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg ❤⬇️ Det glädjer mig mer än vad jag tror att du förstår OCH jag får en bild av vad just du gillar att läsa om.
Kramar


2 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, Livet på gården, diy, sjukdom, träning;
Taggar: Saroten, amatörfrisör, energi, fri från mediciner, före och efterbild, gym, hälsosam livsstil, klippt lugg, kronisk huvudvärk, medicinfri, min älskade dotter, mot bättre hälsa, neurologisksjukdom, ny energi, ny frisyr, smärta, styrketräning, träning, workout
#1 - - Anonym:

Fina Tindra💕Trevlig helg😀/ Mikaela

#2 - - Mamma ❤:

Fina Tindra. Ja visst är det härligt med tulpaner och andra vårblommor.Ha en skön lördag. Kram ❤