Min situation går inte att trolla bort...

Att leva med en livslång sjukdom är jobbigt, både fysiskt och psykiskt. Det är nog en vetskap som de flesta besitter. Men när det inte syns utåt eller när den som är sjuk för det mesta har ett leende på sina läppar så tror jag att många tar förgivet att personen i fråga mår bra och att livet är en dans på rosor.

Jag vet, för jag lever mitt i detta dilemma mellan att ständigt ha ont i huvudet och må dåligt och att välja att vara positivt inställd till livet och se ljust på framtiden.

Bakom mitt leende och min starka framtoning så mår jag ibland rent ut sagt skit. Jag vet att jag ofta är dålig på att berätta det, soeciellt när någon frågar mig hur jag mår... Mest för att jag vill må bra och inte bekymra andra.

Jag tror uppriktigt att det går att påverka en del av sitt mående bara genom att vara positiv och le mycket. Dock så går det inte att trolla bort smärtan och att det bakomliggande är en neurologisk sjukdom (fortfarande odiagnostiserad, vilket skapar oro).

Jag mår så pass bra som jag ändå gör på grund av min livsstilsförändring. Jag lever antiinflammatoriskt något som jag har förstått att många stör sig på, troligen på grund av okunskap av hur min sjukdomsbild ser ut. Innan jag förändrade min kost, började träna, meditera, yoga och söka upp förundran så var jag mer sängliggande än jag var på jobbet. Och nu snackar vi endast vardagar. Många har nog glömt detta och anser bara att jag har blivit konstig, överdriver min nya livsstil, är nitisk eller en Jesusfigur (som jag nyligen fick till mig). Men kom ihåg hur jag mådde innan och ha i åtanke att jag inte är fullt frisk än och kommer troligen aldrig att bli det heller.

Detta gäller såklart inte bara mig utan säkert flera av era anhöriga, vänner och kollegor. 



Om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke så blir jag glad om du väljer att klicka på hjärtat här nedan för att visa det!
❤⬇️
Tusen tack på förhand snälla du!

En kommentar publicerat i Allmänt, Hälsa, sjukdom;
Taggar: antiinflammatorisk livsstil, kronisk huvudvärk, kronisk smärta, neurologisksjukdom, odiagnostiserad, oro, positivitet, sjukdom, ångest
#1 - - Anonym:

❤/ Mikaela

Svar:
Sandra Vulkan