Kämpade mig till jobbet men gick därifrån med lätta steg....

Det kändes varken lätt eller självklart att ta mig upp ur sängen sängen igår morse när Örjans alarm ringde. Så pass oväntat att jag inte ens kommit ihåg att sätta på mitt eget alarm. Men trots detta och att min hals smärtade så klev jag ändå upp. Ville tillbaka till vardagen och det verkliga livet med jobb och sociala sammanhang. 

Jag började inte förrän 8.30 men åkte in till Norrköping med Örjan. Då en dusch inte hanns med innan vi åkte så släppte han av mig vid gymmet. Där fick jag mig en stund tillsammans med min Malin. När Malin sprang på löpbandet promenerade jag bredvid henne med stor avund, och pratade.

Efter en behaglig dusch och den korta promenaden till jobbet kände jag mig absolut inte som en ny människa som detta brukar ge. Dubbla Panodil, en Ipren och en strepsils senare fick jag dock dagen att fungera.

Efter min ordinarie arbetstid hade vi dessutom avdelningsmöte i två timmar. Men märkligt nog så gav dessa två timmar mig mer energi och jag det var med flygande steg som jag gick till bilen.

På vägen hem fick vi stanna för att släppa över ca 20 hjortar som bestämt sig för att korsa vägen just när vi kom. Som tur var så såg vi dem i god tid.

Solen gick ner bakom trädtopparna just när vi kom hem...


Hade suttit i bilen och längtat efter en stor bit av den extremt goda råd tårtan som det fortfarande finns en bit kvar av i kylen. Och jag hann knappt innanför dörren innan bit nr ett av två var uppäten. Kom på efter att ha börjat äta att jag kanske skulle ta en bild på tårtbiten.


Den är till och med godare än vad det ser ut!!


Glöm inte att klicka på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke 
❤⬇️
Tack snälla du på förhand!!
#1 - - Anonym:

Härligt att få tillbaka energi💪/ Mikaela