Löste nog alla världsproblem...

Sömnen är ju en otroligt viktig del av vårt mående, så är det för alla. Och för alla oss som dessutom tampas med någon sjukdom så är den nog ännu lite viktigare. För min del betyder för lite sömn skarpare huvudvärk och en maximal orkeslöshet.

Jag somnade i riktigt bra tid igår men väcktes vid 23.00 och kunde inte somna om förrän efter 01.30... Under den tiden hann jag tänka igenom så otroligt många situationer/händelser både i det förgångna och i det framtida. Löste nog nästan alla världens problem också. Fattar inte varför det ska vara så svårt att låta bli att tänka så mycket när jag egentligen bara önskar att få somna om.


Efter endast ytterligare tre timmars sömn (sammanlagt fyra) ringde mitt alarm och kag tvingade mig upp ur sängen. Omänskligt trött och med en stegrande huvudvärk ställde jag mig på Fitnessplattan för att göra mitt bästa för att med hjälp av lite träning lindra smärtan.

Vid nio började min morgonträning på plattan att göra sin verkan, till min stora lättnad. Trodde att det skulle bli en tuff dag på jobbet, både på grund av sömnbristen och då det var min längsta arbetsdag. Men förvånande nog så klarade jag dagen galant! Kände mig inte alls speciellt trött.

Tackar återigen min fantastiska kropp för ett utomordentligt gott samarbete!!


Yogapose of the day is Plow pose

#1 - - Maria:

Första tre månaderna med nyfödd bebis kommer jag knappt ihåg pga sömnbristen.

Svar: Det är ju så frustrerande att inte få sova tillräckligt!
Sandra Vulkan