Tjejmysdag ❤

Skit! var min första tanke när jag vaknade igår morse och kände närvaron av den skarpa huvudvärken. Men jag tog mig ändå ut med Ludde, redo för en läkande löprunda. Men Ludde ville bara uträtta sina behov och sedan vända om hem igen, han ville inte ens promenera vidare med mig. Så jag lämnade av honom hemma och gav mig iväg ensam.

Hela kroppen kändes tung och stegen var sega som om jag sprang i sirap. Men jag gav inte upp, trots att kroppen formligen skrek av trötthet. Korkat eller ej, vet inte denna gång faktiskt. Huvudvärken hängde sig kvar även efter löpturen och en dusch. Satte mig i solen och mediterade och stretchade min kropp. Efter en stund lättade huvudvärken och jag var nästan tillbaka till min dagliga nivå på huvudvärken.




Fick sällskap av Moa och vi njöt av solen så länge den ägde majoriteten av himlen. När molnen ökade och till sist tog över så gick vi in.

Vid 17-tiden skjutsade Adam bort Moa, Tindra och mig till Båthuset i Mon för en tjejmiddag. Tanken var från början att vi skulle åka på en roadtripp igår, men då Engla inte mår så bra just nu så ändrades våra planer. En halvdag i solen och middag på Mon var inget som vi andra ogillade direkt.




När vi kom hem hade vi filmmys tillsammans med Engla. Vi hade köpt med godis, glass och annat gott som mina tjejer kunde njuta av. Själv gjorde jag mig en liten skål med blandade nötter, frön och kakaonibs.


Yogapose of the day får bli en version av dansaren ur två vinklar, innan vi skulle iväg på middag. 








Lämna kommentar publicerat i Allmänt, Hälsa, Livet på gården, Natur, sjukdom, träning;
Taggar: Middag på Båthuset i Mon, Sankt Annas skärgård, balansövning, dansaren, filmkväll, kronisk huvudvärk, livet på gården, löpning, neurologisk sjukdom, skarp huvudvärk, skärgårdsliv, tjejmys, yoga, yogapose, yogapose of the day, yogi