Sömnlös natt & Möte med chefen...

Blir så trött på mig själv när jag ligger och tänker så mycket om jag vaknar på natten så jag inte kan somna om...

Igår natt vaknade jag klockan 02.30, tur att jag somnade runt 21-tiden i tisdagskväll för jag somnade inte om. Oftast så brukar jag dessa sömnlösa nätter ligga och tänka på Engla eller mitt eget mående. Men igår låg jag faktiskt och tänkte på mitt jobb, på sånt som rör vårt avdelningsprojekt med barnen. Kom väl egentligen inte fram till något vettigt men fått några idéer i spinn.

Klockan 04.30 gav jag upp mina försök att somna om. Jag drog på mig träningskläder och packade ihop mina prylar. Fixade iordning min frukost som jag åt i bilen.

Mitt allra bästa beslut för denna dag var att åka in på ett yogapass i stan. Detta kan grunden för resten av min dag och gav mig ny energi och massor av positivitet. Tänk vad en timmes yoga kan göra för välmående!

Jag började min arbetsdag med ett hälsomöte med min chef. Vi hade ett mycket bra samtal om mitt mående, mina barn och tankar inför den närmsta framtiden. Så betydelsefullt det är med samtal som dessa, fick mig att släppa lite av den skuld jag ändå känner över att inte befinna mig på jobbet så som jag borde.



Detaljer från en vägg på jobbet. 




När jag kom hem efter jobbet var jag ganska så trött. Satte mig i soffan med fötterna I fotmassagen och drack en kopp te. Sedan kom jag in i andra andningen och städade lite i köket, gjorde dagens lunchsallad och tog hand om några "måsten". Efter middagen kollade jag en stund på en film, ställde mig på Fitnessplattan och kröp sedan ner i den lockande sängen redan innan 20.00.