Älskar tystnaden & mörkret...

Morgonrutinerna sitter nu och jag uppskattar verkligen att få inta frukosten i lugn och ro i min ensamhet. Tycker till och med att det är mysigt med mörkret som kräver ett tänt ljus innan solen hinner stiga upp. Jag hänger mig kvar vid köksbordet länge och bara njuter av tystnaden.

Igår försökte jag få med mig Ludde ut på en långpromenad, men han ville inte. Har märkt att han ibland verkar extra trött, om det beror på åldern eller att han bara maskar för att han hellre vill mysa inne med Engla vet jag inte. Men oftast är han så när hon har vaknat. Hinner vi ut tidigare medan hon sover än så gör han aldrig så...

Så istället för en promenad blev det en snabb avrastning och sedan mockade jag i hagen och förberedde vatten till hästarnas byte av hage. Så att Engla sedan kunde flytta hästarna till hagen med högst gräs och dessutom en del fallfrukt.


När jag kom in körde jag ett yogapass med yogagirl.com. Jag är så himla glad över att ha kommit igång igen med yogan och annan träning. Hade det inte varit för bästa Zacharoula så hade det nog inte blivit så. Men hon visste vad jag behövde och fick mig att se vad jag egentligen saknade.


Floating camel fick bli min yogapose of The Day Igår


Och idag är wheel pose min yogapose of The Day.

Jag satt en del i solstolen Igår också. Jag såg senare att jag faktiskt fått tillbaka lite solbränna i ansiktet. Inte helt fel slutet av september. 

På eftermiddagen skjutsade jag in Engla till Norrköping där hon blev upphämtad av sin pappa och körde hem till honom i Enköping, där hon ska spendera sin helg. Tindra och jag passade på att ta en shoppingrunda på Mirum när vi ändå var där. Tindra köpte sig en ny höstgarderob; 4 par jeans, två långärmade tunna tröjor, två hoodies, flera par trosor och massor av strumpor. Allt detta fick hon av sina underbara morföräldrar! De bästa som finns!

Till middag blev det tortillas. Perfekt rätt som passar alla i familjen. Så här äter jag min:


Romansallad fylld med lite tacofärs, riven ost, gurka, tomat, avokado, bearnaisesås och lite thai sweet chili (med mindre tillsatt socker).


Så fräscht och ljuvligt gott!!



En kommentar publicerat i Allmänt, Djur, Hälsa, Livet på gården, Recept, sjukdom, träning;
Taggar: Floating camel, antiinflammatorisk kost, antiinflammatorisk livsstil, livet med häst, livet på gården, morgonrutiner, nyttigt gott, sankt Annas skärgård, shopping, skärgårdsliv, tortillas i sallad, wheel pose, yoga, yogapose, yogapose of The Day, yogi
#1 - - Jannike Dahlquist:

Visst är yoga helt fantastiskt 👏

Svar: Ja, jag älskar yoga!!! ❤🙏🧘‍♀️
Sandra Vulkan