Underbar dag med korvgrillning & Ko-tårta...

Uppe en timme före tuppen galer och hann med att rasta Ludde, duscha, äta frukost, köra igång en tvättmaskin och yoga 60 minuter innan de andra var uppe. Dock hade jag helt glömt bort hästarna så jag skyndade mig ner till stallet och släppte ut dem i hagen.



Underbart väder igår med molnfri himmel. Det kändes som vår när jag åkte förbi gröna åkrar och solen bländade mig, på väg för att hämta upp Engla hos Adela. När vi kom hem packade jag picknick-korgen och Örjan plockade ihop ved och vedkorg. Vi gick ner till sjön där vi tände en brasa och korvar grillades.

 



På eftermiddagen hade vi fikakalas för vår 18-åring. Jag gjorde en Ko-tårta dagen till ära. 


Maria och jag fick lite egentid igår igen och vi har alltid så mycket att prata om och det känns aldrig som att tiden räcker till. Sedan korkade vi upp en flaska bubbel som vi smuttade på tillsammans med Engla, som vi såklart skålade för. 


Till middag blev det min egenmarinerade  fläskytterfilé som Örjan grillade, till krossad potatis, bearnaisesås och en sallad.

Massor av prat och skratt under kvällen och alla var med, även Engla och Tindra. 


Påminner om det lilla hjärtklicket i slutet av mina inlägg 
❤⬇️
Tack snälla du!!




#1 - - Hannas krypin :

Men vilken underbar dag ni haft. Härligt med sol och stort älsk på de där dagarna där man får mycket gjort.

Svar: Ja, det var en mycket fin dag! ❤
Sandra Vulkan