En del biverkningar...

Det var inte första gången som jag fick påfyllning av järn via dropp i måndags. Och jag har aldrig tidigare fått någon reaktion på dem.



Men det började i måndags kväll med att det såg ut som blod i min urin, rostfärgat kiss hör inte till det normala direkt. Gick och la mig och under natten fick jag svettningar som väckte mig vid två. Lyckades som tur var till slut somna om runt tre och fick mig ett par timmars sömn till. 

När jag sedan vaknade för dagen hade jag en annorlunda knivskarp huvudvärk, hjärtklappning, extremt trött, svettningar till och från, yrsel plus att mina händer darrade riktigt ordentligt.

Jag ringde till Geria Vårdcentral efter att jag läst i Fass om biverkningar på Venofer och alla dessa symtom stämde in. Sköterskan journalförde mina biverkningar och lovade att de hör av sig om läkaren inte tycker att jag bör komma in för dos två kommande måndag.

Sedan kämpade jag mig iväg till jobbet. Berättade för mina otroligt förstående kollegor om mitt mående och vi enades om att jag skulle säga till om jag behövde åka hem. Eller egentligen tyckte de att jag borde ha stannat hemma från början, av ren omtanke. Men jag lyckades kämpa på ända fram till stängning. Visst var det väldigt tungt emellanåt men framåt eftermiddagen lättade symtomen en aning. Och det var fint väder så vi var ute större delen av dagen vilket underlättade.

Somnade mycket snabbt vid läggdags strax efter åtta...