Hoppas att inga tår ryker denna gång...

Redan i fredagskväll kände jag till min förskräckelse att nervsmärtan i mina två minsta tår på högerfoten kom smygandes. Jag försökte att ignorera smärtan som jag vet kan göra mig nästintill galen. Sist som den bråkade med mig så funderade jag allvarligt på att kliva upp ur sängen, gå till köket och såga av de smärtande tårna med brödsågen. Tänkte att det skulle göra mindre ont än nervsmärtan. Insåg sedan att det skulle orsaka en blodig röra och det orkade jag inte ta hand om. 

Så ni förstår säkert min oro och rädsla när smärtan kom tillbaka. I fredagskväll höll den sig hyfsat låg och försvann efter någon timme. Men i lördagskväll, kring läggdags, kom den åter. Och nu var smärtan kraftigare och mer ihållande. Mina tår som det egentligen inte är några som helst fel på, fick utstå många hotfulla och hårda ord trots att det är ett par nervtrådar (troligen i hjärnan och inte i tårna) som jävlas med mig. Men än så länge så sitter alla mina tio tår kvar på mina fötter. Båten har tillräckligt med blodfläckar efter alla hundra mygg som jag tidigare dödat mot väggar och tak...


Igår kväll förflyttade sig smärtan till utsidan av foten. Det var något nytt. Inte ett dugg skönt men betydligt bättre än tårna. Och svårare att såga bort med en brödsåg...
2 kommentarer publicerat i Allmänt, Båtliv, Hälsa, sjukdom;
Taggar: Diagnosutredning, Neurologisksjukdom, båtliv, extrem huvudvärk, kronisk huvudvärk, nervsmärta, orkeslöshet, skarp smärta, skov, yrsel
#1 - - Anonym:

❤❤❤/ Mikaela

#2 - - Mamma ❤:

Hoppas att din värk i tår och fötter har gått bort och att du mår bättre idag. Kram ❤