Små små steg i rätt riktning...

Skrev på Instagram att det går åt rätt håll, mitt mående alltså, men att det går otroligg sakta. Som små myrsteg på en 5 km sträcka känns det som. Men igår när jag vaknade så tvingade jag mig själv att återigen tänja positivt. För i själva verket så var min huvudvärk värre igår än i förrgår. Ändå så gjorde jag inget speciellt som kunde trigga smärtan, låg i stort sätt och vilade hela dagen. Dock i solen, men solen och värmen brukar ju lindra så jag tror inte att den påverkade smärtan. Här ute vid båten fläktar det ordentligt och det är lite svalare än hemma så istället för mer än +32 så är det max +28, vilket borde ge mig några pluspoäng. Natten till igår var jag till och med tvungen att ta på mig en filt för att inte frysa. Sov riktigt bra. 



Igår fick jag tråkigt nog lov att ställa in en planerad aktivitet med Tindra och Adam pga min skarpa huvudvärk... Så trist att inte kunna fullfölja sina planer. Men vila och åter vila var vad min kropp krävde och det fick den. Är glad att jag åtminstone orkade laga mat (snabb och enkel mat dock) och klarade att spela lite sällskapsspel med min Tindra.

Nu har jag denna dag på mig att bli bättre och jag kommer att göra allt i min makt för att kunna ta mig till jobbet på måndag. Jag älskar mitt jobb och längtar faktiskt dit. Trots att mina två närmsta kollegor fortfarande har srmester nästa vecka. Ett fåtal barn kommer på måndag och det ska bli härligt att få träffa dem igen och starta upp denna termin. Så håll nu tummarna för att jag kommer att vara bättre till dess!! 



En kommentar publicerat i Allmänt, Båtliv, Förskola, Hälsa, Natur, Resor, sjukdom;
Taggar: Diagnosutredning, Lagnö, S:t Annas skärgård, Skärgården, Skärgårdsliv, båtliv, extrem huvudvärk, kronisk smärta, mitt älskade jobb, neurologisk sjukdom, semester, skov, svanen förskola, vill må bra nu, yrsel
#1 - - Anonym:

Hoppas på elefantsteg bättring❤/ Mikaela