En andra julafton!

Igår rullade bilen, fylld till bredden av familjen, hundarna och julklappar, till min barndomsstad. Julafton med mina föräldrar var målet.

Jag körde de mer än 20 milen upp dit. Fint väglag men kraftig dimma två tredjedelar av färden. Men det gick bra och jag blev inte så uttröttad som jag hade kunnat bli. 

Vi serverades utsökt kalkon med tillbehör innan julklappar delades ut. Denna stund är något som jag älskar. Även om antalet julklappar blir färre och färre för varje år i takt med att barnen blir äldre. Det är bara så mysigt att vara alla samlade och att alla riktar uppmärksamheten mot varandra.


Efter go' fika var Örjan och jag (och hundarna) tvungna att åka hem till hästarna och katterna. Barnen stannade kvar för att idag åka på en liten resa med deras pappa.

Örjan och jag avslutade gårdagen framför Tv:n. En riktig myskväll helt enkelt!


2 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: familjemys, julafton nummer 2, julklappar
#1 - - Anonym:

Nu är det vår tur att rulla😃/ Mikaela

#2 - - Mamma ❤:

Tack för igår och tack för julklapparna.