En händelserik hemmadag ❤

Jag har kommit att verkligen VERKLIGEN älska helger hemma! Att få vakna upp tillsammans med Örjan utan att behöva hoppa upp ur sängen innan ögon knappt öppna sig. Att kunna ligga och dra mig tills jag själv vill tassa ner och dricka dagens första kopp med te och få se gården i dagsljus. 

Igår kom Örjans bror på morgonen för att hjälpa oss med lite renovering och fix. Jag började med en powerwalk till Uvmarö hamn med Nova och Ludde. Det var riktigt skönt ute och jag undrar vem av oss tre som njöt mest av denna promenad. 



Efter tekopp nummer två och massa prat i soffan lagade jag till en härlig brunch. Små gratinerade ägg"pajer" kryddade med färsk basilika och chilipulver och västerbottenost, knaperstekt bacon, majonäs, kapris, oliver, bearnaisesås, zucchiniröra (gjord på det som jag gröpte ut ur zucchinin som fylldes med färs häromdagen, oströra som blev över från de fyllda zucchinin, pizzaost, olivolja, svartpeppar, salt, gurkmeja. Detta stektes i stekpanna tills zucchinibitarna mjuknade en aning) och vita bönor i tomatsås. Perfekt första mål för denna lördag!

Sedan övningskörde Adam med mig till Tyrislöt där det var en liten söt julmarknad med produkter från närområdet. Vi lyckades att köpa av fyra av sex stånd, lite gott och några julklappar blev det. Hemresan gick lika fint som ditresan. Adam körde lugnt och säkert trots möte på smala vägar.

På eftermiddagen hjälpte jag Engla och Adam att städa deras hus. Plockade även upp de sista flyttkartongerna som innehöll sällskapsspel och pussel. 

Till middag lagade jag kycklingkebab med blomkål- och broccoligratäng på kokosgrädde/kokosmjölk, bearnaisesås och sallad. Till de som önskade gjorde jag även tacofärs som serverades med tillbehör (eftersom Engla inte äter kyckling). Även denna måltid blev lyckad och uppskattad. Och det bästa är att det finns massa rester kvar!

På kvällen fick vi spontan besök av fem vänner som varit på julbord i Mon, som ligger ca 3-4 km från oss. Sååå himla trevligt!! Mycket prat och skratt blev det. 


#1 - - Anonym:

Vilken härlig helg 😍/ Mikaela

#2 - - Mamma ❤ :

Mysig helg ❤