Nyttig ljuvlig ischoklad!!! eftermiddags mys och julklappar...

Efter jobbet igår, slutade tidigt, promenerade jag genom Norrköping hem till bästa Sandra och lilla söta underbara Alice. Vi fick en mysig pratstund tillsammans i ett par timmar. Sandra bjöd på fika, ljuvligt gott te och julgodiset som vi gjorde tillsammans i helgen som var. 

Måste ju nu dela med mig av det enklaste receptet på de godaste julgodisar av dem alla. Som dessutom är nyttigt och antiinflammatoriskt!!

Ischoklad för de goda tarmbakterierna:

100 gram 90%ig choklad 
100 gram ekologisk kokosolja 

Lakritspulver
Flingsalt

Gör så här:

  • Smält chokladen i ett vattenbad 
  • Rör ner kokosoljan tills även den smält 
  • Häll ner i små formar 
  • Strö på lite lakritspulver och flingsalt på chokladen 
  • Ställ i frysen 
  • Njut!!


Alltså de är sååååå goda och smälter liksom på tungan. 


Örjan hämtade mig när han slutade och vi åkte hem. Hemma lagade jag till äggröra med färska champinjoner, riven ost, kokosmjölk, persilja och lite olika kryddor och så ägg förstås. Till det serverade jag riktigt knaperstekta baconskivor, körsbärstomater och bearnaisesås. Mums!! 



Innan läggdags hann jag även slå in några julklappar. Det känns så mysigt juligt att sitta där med alla julklappar som någon kommer att bli så glad över (förhoppningsvis). Jag älskar att ge lika mycket som att få. För jag har väl berättat att jag är barnsligt förtjust i presenter?


Ett litet 15 minuters magpass på min älskade Fitnessplate tog jag mig även tid till innan jag kröp ner i sängen. Jädrar vad det kändes!! Kommer definitivt att göra skillnad på mina lätt förtvivlade magmuskler efter förra veckans inaktivitet. Träningsvärken är välkommen!! 

#1 - - Anonym:

Vilken mysig dag😍/ Mikaela

Svar: Ja det var det! Nästa gång får du haka på! 😘 Kramar
Sandra Vulkan