Almedalsveckan & fel mat...

Efter en god natts sömn, trots att våra grannar inte hade vett att visa hänsyn varken sent på kvällen eller tidigt på morgonen, packade vi för sista gången under denna resa ihop oss och checkade ut från Lummelunda vandrarhem. Vårt första mål var att hitta någonstans där vi kunde få i oss lite frukost. Vi åkte mot Visby via Snäck och Gustavsvik. Såå vackert!! 


Vi parkerade bilen strax utanför södra porten och gick in innanför muren i hopp om att hitta frukost. Många bagerier, restauranger och caféer serverade frukost men tyvärr inget som var både gluten- och mjölkproteinfritt. Tycjer att det ör lite märkligt då Visby ändå är en attraktiv turistort och fler än jag måste väl ändå äta liknande kost... Tillslut hittade vi ett café som serverade chiapudding med mangopuré. Såååååå himla gott!!!! 

Efter frukosten så strosade vi omkring i Visby, med hamnen och Almedalsveckan som startade igår. Mycket folk, talare och kamerateam överallt. Gata upp och gata ner gick vi i timmar. 




Till lunch valde vi lite enklare mat än den vi ätit under de tidigare dagarna på Gotland. Örjan tog en hamburgetallrik och jag en kebabsallad. Jag diskuterade länge med personen som tog emot vår beställning angående kebabsåsen som jag behövde få mjölkproteinfri. Och jag skulle få en vitlökssås gjord på majonäs. Kanon bra. Men när jag ätit nästan hälften fick jag ont i magen och blev illamående. Då noterade jag att såsen varken smakade vitlök eller majonäs utan yoghurt, dessutom så var den rinnig och tunn alltså inte allt lik majonäs. Jag gick fram till kassan och frågade artigt om det var så att jag kanske fått fel sås ändå. De började hispa runt innanför kassan och kollade på beställningen men vidhöll att det var vitlökssås på majonäs som jag fått. Jag protesterade men de gav sig inte. Jag lämnade över min tallrik med orden att jag ändå inte kunde äta mer... Varför kunde de bara inte erkänna att de gjort ett misstag och bett om ursäkt? Trist och dåligt tycker jag.



17.45 gick färjan från Gotland. Det gungade en del men mig gjorde det inget. Vi hade bekväma vilstolar som vi satt i och kollade på film. Jag sov dessutom halva resan. Jag sov även halva bilfärden hem... 



Även fastlandet bjöd på en ljuvlig solnedgång längs motorvägen...

Glöm inte att klicka på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke ❤⬇️ Tusen tack!!
#1 - - Anonym:

Hoppas ni är nöjda med er minisemester😍/Mikaela

Svar: Mycket!!!! 😁❤
Sandra Vulkan