Tänk att jag älskar detta så mycket...

Var extremt seg och trött igår morse när jag tvingade mig upp ur sängen. Hade kunnat ligga kvar i minst 1 1/2 timme till om inte min motivation till att hinns träna lite innan jobbet varit så stark. Tänk att jag älskar detta så mycket, för bara ett år sedan hade jag aldrig valt bort en sovmorgon. Örjan tittade lite skeptiskt på mig när jag drog på mig träningskläder samtidigt som jag yrvaket frenetiskt gnuggade sömnen ur mina trötta ögon. Men bara 10 minuter senare stod jag startklar och peppad i hallen. 

Som vanligt så var inte min löpväg förutbestämd, den gick inte ens åt det hållet som jag tänkte när jag tog mina första steg. Det blev 5 km löpning på 22.55 minuter (nytt personligt rekord igen), sedan 2.6 km powerwalk och ytterliggare 1.4 km löpning, denna gång uppför helvetesbacken bl.a. Första gången någonsin som jag springer uppför den backen som både är lång och brant. Endorfinerna sprudlade inuti mig när jag svettig och nöjd landade på soffan i hallen efter 55 minuters träning.



Om det nu blir som vi önskar, att vi flyttar ut till Skärgården, så kommer jag att sakna alla dessa löpvägar som bjuder på oändligt mycket variation. Men jag har då nya vägar att utforska i underbar lantlig fräsch skärgårdsluft... Och ändå möjligheten att springa både här och vid jobbet i Norrköping, före eller efter mina arbetspass såklart.

Någon som verkligen älskar sovmorgon och att få spendera den i Tindras säng är lilla Nova...


Alla era hjärtklick gör mig lycklig i själen, så fortsätt gärna att klicka på! ❤⬇️ Tusen tack!
En kommentar publicerat i Allmänt, Hälsa, inredning, sjukdom, träning;
Taggar: Diagnosutredning, Ingen diagnos fastställd, Jack Russell, Neurologisksjukdom, Nova, Shetland sheepdog, cardio, löpning, min älskade vovve, morgonlöpning, motivation, personligt rekord, träna för bättre hälsa, träning
#1 - - Anonym:

Sovmorgon som är så skönt😍/Mikaela

Svar: Ja ibland tycker hag också det fortfarande. Men morgonträning är också skönt!
Sandra Vulkan