Yrseln slog ut mig...

Hade tänkt att skriva om något helt annat men mitt mående tog överhanden och jag kände att jag var i stort behov av att skriva av mig för att inte drunkna i min ångest.

Min gårdag började inte med varken en löprunda, powerwalk eller cykeltur till jobbet, utan med en yrselattack redan innan jag riktigt vaknat till. I vanliga fall så går jag upp ca 30-60 minuter innan jag behöver hoppa in i duschen för att hinna träna i den svala morgonluften. Men igår tog yrseln överhand och jag somnade om ett flertal gånger av utmattning. Jag tog mig upp ur sängen och direkt in i duschen där jag behövde stödja upp mig mot ena kakelväggen när yrselattackerna kom. 



Det märkligaste är att yrseln lägger sig när jag får sitta ner men är som värst när jag står, går eller ligger ner. Så i bilen mår jag riktigt bra, inget yrslig alls då.

När jag kom till jobbet bekräftade min kollega Anna att jag såg ut som jag mådde. Vit i ansiktet och hängig. Jag vinglade till och med lite under dagen och blev så illamående av yrseln att jag behövde kräkas. Men så länge som jag satt ner med barnen så funkade jag hyfsat. Men misstänker att jag såg väldigt omotiverad och slö ut.



Under kvällen säckade jag ihop alltmer och ångesten kom som ett brev på posten. Oron över att yrseln är tillbaka och vad detta beror på tar mer på mig än vad jag räknat med. Yrseln började redan i torsdags och jag blev sjösjuk i båten för första gången någonsin. Antar att sjösjukan beror på att min yrsel orsakas av något fel på balanssinnet. Men vad? Vad händer egentligen i min hjärna? Kommer jag att bli sämre igen? Och varför? 

Något annat märkligt är att de dagar då jag tränat hårt på morgonen är de dagar som jag fått må bäst längst. Igår tränade jag inte. 

Du får mer än gärna klicka på hjärtat här nedan om du vill visa din omtanke... ❤⬇️ Tack!

2 kommentarer publicerat i Allmänt, Blommor, Hälsa, sjukdom;
Taggar: Diagnosutredning, badrum, gästtoalett, illamående, kronisk huvudvärk, kronisk smärta, lantlig inredning, neurologisksjukdom, odiagnostiserad, romantisk stil, yrsel, yrselattacker, ångest
#1 - - Anonym:

Hoppas hörseln är borta idag❤/Mikaela

Svar: Hörseln?? 😂😂😂 Nä den är kvar! 🙋🏽‍♀️ Tyvärr yrseln också...
Sandra Vulkan

#2 - - Loa:

Din stackare!
Kristallsjukan?

Svar: Hade varit skönt om det var det, men inget yr när jag skakar på huvudet alls. Neurologen har kollat det. Antar att det ör ännu ett skov som jag går igenom även om smärtan i huvudet inte är så skarp som den brukar vara under mina skov... ❤ Kram
Sandra Vulkan