Födelsedagskalas i båten...

Jag tassar nästintill ljudlöst ut ur sovrummet efter att jag stängt av Örjans alarm. Drar snabbt på mig ett par shorts och ett linne innan jag väcker Engla och Tindra, som yrvakna lyckas dra på sig morgonrockar för att sedan tvingas sjunga "Ja må han leva.." för en om möjligt ännu mer yrvaken Örjan. För igår fyllde min älskade man 45 år och för att både han och jag skulle hinna till jobbet i tid så fick vi andra lov att gå upp innan 05.30. Lite i tidigaste laget för våra pubertets stinna döttrar, men de gjorde det ialla fall.

Jag slutade jobbet redan 13.30 och åkte då och införskaffade ytterliggare två presenter till min man. Åkte även och handlade maten för vår båthelg, innan jag slängde ihop en fräsch sallad, gjorde en näringsrik dipp på bl.a morotsblast, vitlök, basilika och nötter (från Mia och Lina i Food pharmacypodden) och ett fat av regnbågsgrönsaker att dippa i dippen. Detta tog vi sedan med oss ner till båten där detta sedan avnjöts till ett glas rött. Sedan lyssnade vi på nostalgiska låtar och sjöng och hade en mysig kväll tillsammans. 





Även denna varma kväll fick vi en ljuvlig solnedgång... Livet på en pinne!




Kom ihåg det lilla hjärtklick ❤⬇️ Tusen tack!!

2 kommentarer publicerat i Allmänt, Båtliv, Natur, Recept;
Taggar: Food pharmacy, Lagnö, Mat, Recept, S:t Annas skärgård, Sommar i Sverige, Somrig sallad, båtliv, min älskade man, solnedgång
#1 - - Anonym:

Härligt 😃💕/Mikaela

#2 - - Mamma ❤ :

Vilken mysig kväll ni hade. Hoppas att ni får det lika mysigt idag också.💖