Förutspådde rätt.. skönt!

Oj oj va trött jag var igår morse när alarmet ringde. Jag snoozade i nästan 40 minuter innan jag tog mig upp. Trött och seg efter tisdagens långa arbetsdag, kände mig nästan lite bakis. Hur som helst så insåg jag att en löprunda skulle göra mig gott trots allt. Ett sätt att väcka kroppen till liv för att sedan kunna klara ännu en arbetsdag.

Benen kändes enormt tunga, precis som resten av kroppen. Andningen gick jag inte riktigt till, flåsade nästan lite astmaliknande. Men, jag gav ändå inte upp. Jag har aldrig i hela mitt 41-åriga liv svettats så otroligt mycket som jag gjorde när jag kom hem. Det rann verkligen i hela ansiktet och såklart på resten av kroppen.

Men som jag förutspått så mådde jag betydligt bättre efter löprundan och en svalkande dusch. Dessutom flöt arbetsdagen på smidigt. Även när jag kom hem så mådde jag hyfsat bra. Slängde ihop en smarrig improviserad middag till mig, Örjan och Tindra, innan jag gick ut och hjälpte Örjan att färdigställa båten inför dagens sjösättning. Jag drog på mig en overall och handskar och ålade mig in under båtkärran och målade klart botten där Örjan och pappa inte kommit åt under helgen. Det är väldigt trångt under båtkärran så det är bara jag som kan ta mig fram där. Efter det torkade jag ut ruffen så nu luktar det gott i båten och den är redo för ännu en båtsäsong! Dock blir det inte någon riktig båthelg för oss denna helg. Vi har annat roligt som väntar...


Så här snygg är jag när jag bottenmålar båten varje år. Lyckades ändå att få lite färg i ansiktet igår...

Ha en trevlig Kristihimmelfärds dag!


Och du klicka gärna på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg ❤⬇️ 
Tack snälla!!


En kommentar publicerat i Allmänt, Båtliv, Hälsa, sjukdom, träning;
Taggar: 268, 5 km morgonlöpning, bottenmålning, båtliv, båtsäsongen 2018, cardio, löpning, löprunda, mitt liv, mitt val, neurologisksjukdom, ny energi, orkeslöshet, peppkampen, sea ray, sundancer, träningsinspiration, trötthet
#1 - - Anonym:

Trevlig helg🥂🌞Skönt att dagen ändå flöt på ganska bra 😃/Mikaela

Svar: Tack detsamma fina du!! 💕
Sandra Vulkan