Knän som håller måttet!

Igår morse snoozade jag i ca 30 minuter, var sååå trött och hade lätt kunnat somna om igen. Men jag var så peppad för en löptur i den behagliga morgonvärmen så att jag med glädje studsade upp ur sängen för att hinna ut innan det var dags att åka till jobbet. 


Jag sprang en ny runda som slutade på exakt 5 km. Tror att detta kommer att bli min favoriterna, trots att den börjar med en segdragen uppförsbacke (men inte så brant). En springer då en sväng i kuperad skogsterräng, på en lantlig stig runt böljande åkerfält, bland villor och i industriområde på asfalterad gata. Alltså väldigt varierande underlag och vyer. Sånt gillar jag, kontraster som förgyller varandra. 



Jag märker tydligt av att jag har mer muskler i lår, höfter och rumpa då jag inte ens behövde använda mina knästöd. Mina knän håller nu betydligt bättre. Mina knän har sedan jag var i puberteten krånglat och bråkat med mig. Läkarna har haft olika teorier på vad detta berott på men inget av deras råd har någonsin hjälpt mig. Men nu när musklerna runt knät orkar avlasta knät så fungerar det mycket bra. Utom när jag på Vårruset tog i för hårt och jobbade fel med alla mina muskler (återkommer om en reflektion av Vårruset en annan dag). Jag har sedan tonåren varit orolig över hur mina knän skulle kännas på ålderdomens höst, med värk och stelhet. Men dessa orostankar är nu som bortblåsta, för jag kommer att se till att de ska må bra. Känns bra att veta att en själv kan påverka både sitt nutida och framtida mående till väldigt stor del. 

Igår kväll åkte Tindra och jag på en shoppingtur i Norrköping. Det som inhandlades var bl.a present till Örjan som fyller år på fredag, ny cykel och cykelhjälm till Tindra, skolavslutningskläder mm åt Tindra och så köpte jag mig min allra första cykelhjälm. Örjan var och hämtade ut min cykel som jag lämnat in för däck- och slangbyte. Så nu är jag super duper pepp på att cykla till jobbet!!



Självklart så provade även jag ett och annat plagg 🙈 Som detta ljuvliga set som jag önskar mig i Morsdagspresent, äger nog inte några gula kläder så detra är totalt oväntat från min sida... Tyvärr syns det inte på bilderna att det är samma gula nyans på båda plaggen, ljuset i provrummet spelar oss ett spratt.



Tusen och åter tusen tack till er alla som gillade gårdagens inlägg!!!! Det hamnade på 5:e plats på Mest gillat på Blogg.se 🤗

Ni får mer än gärna klicka på hjärtat här nedan idag med om ni gillar detta inlägg också!! ❤⬇️ Puss på er!




3 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, Peppkampen, sjukdom, träning;
Taggar: 10 i topp, 5 km löpning, 5a av 10, Diagnosutredning, cardio, fitness, gina tricot, hållbara knän, konditionsträning, kronisk huvudvärk, löpning, löprunda, morgonlöpning, neurologisksjukdom, shopping i Norrköping, shoppingrunda med dottern, sommaroutfit, topplista, träning, träningsinspiration, uthållighetsträning, workout
#1 - - Anonym:

❤/Mikaela

#2 - - Anonym:

❤/Mikaela

#3 - - Mamma ❤ :

Hoppas att du har en fin torsdag. Hoppas att ditt positiva mående håller i sig. Kram ❤